SKX mister sekunder

Her snakker vi utdypende svar du gitt! :D fantastisk.

Starten for min del var en Casio, så en til Casio, Timex, og nå til slutt en Seiko. Drømmen er en Seamaster Planet Ocean...

Men, ja. Jeg skal absolutt ta ditt råd til følge, og ta kontakt med urmakeren du nevner! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Her snakker vi utdypende svar du gitt! :D fantastisk.

Starten for min del var en Casio, så en til Casio, Timex, og nå til slutt en Seiko. Drømmen er en Seamaster Planet Ocean...

Men, ja. Jeg skal absolutt ta ditt råd til følge, og ta kontakt med urmakeren du nevner! :)

Bare hyggelig! Du er ikke alene om å ha hatt en Seiko med 7s26 som din første mekaniske klokke. Det samme gjorde jeg. Faktisk ble nettopp en Omega Planet Ocean en av mine første "hopp" opp i horologiens verden også, akkurat som du selv planlegger.

Velkommen til hobbyen og forumet, nå som du først er bitt av basillen så slipper den ikke taket. Det er en fascinerende verden rik på historie og en nesten bunnløs mengde detaljer, så du har virkelig en spennende reise foran deg. :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: ErlingSG og mtb2003
Bare en bitteliten update her, etter jeg fikk klokken justert hos urmaker, så virker den problemfritt. Er veldig fornøyd med resultatet. Var også innom urmakeren i ettertid for en liten prat, siden "80 sekunder i døgnet er det verste jeg har sett", så var han selv veldig fornøyd med resultatet. Han nevnte at han fikk den ned til +/- 1 sekund i døgnet.
Ellers synes jeg klokkeverden er meget spennende, lurer på hva neste blir? :)

Lov å spørre hva det kostet å få den regulert? Min SKX har begynt å tape seg ca 90 sek per døgn så lurer på om den trenger en aldri så liten regulering :p
 
Det er lov å spørre :) Jeg tror jeg betalte 290,-. Selv om jeg måtte tilbake en 3-4 ganger etterpå å få den justert ytterligere, så slapp jeg å betale annet enn første gang. Det kaller jeg service hvertfall. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie og audun3