Skriveinstrumenter

Gillar Montblanc..

... Och har ägt några stycken. Nu är endast denna kvar:

IMG_0049.jpg

Och vad jag kan skriva på:

Pens017.jpg

Några andra också:

Pens007.jpg

(Nerifrån upp: Sailor Maki-e, Montblanc Solitaire, Roger Dubuis, Rolex, Hublot :) )

Herlig Mont Blanc-notatblokk! Hvor kjøpte du den? Dyr?

Kjenner jeg må ha en sånn ;)

Tusjpenn!

Hei, kan noen anbefale en meget god tusjpenn?

Nå er jeg storforbruker av disse:

tusjpenn.jpg

Jeg "roter bort" disse, men har jeg en kostbar penn så går det bra, ihvertfall gjorde det det med lighter i 15 år. :p

Men så har vi fått ny leverandør på jobben og jeg har bare 1 eske igjen!

Er på jakt etter noe som både ser bra ut og fungerer til daglig bruk. Mont Blanc e.l.

Noen gode anbefalinger?

Takk!

Space pen

Hvor får man kjøpt Fisher Space Pen i Oslo. Jeg var innom Norli i Universitetsgaten, men betjeningen hadde ikke en gang hørt om merket.

Daglig pennebruk..

TWSBI 530 Daimond + Noodler's Bulletproof Black/Taiwan Eternal Blue
Parker 51 (fra 1951 faktisk) + Parker Blue-Black/Watermans Florida Blue
UniBall Jetstream - Blue (fantastisk bra)
Cross Townsend Black - Black F.

Etter å ha slått ihjel litt tid med å surfe denne tråden så må jeg ærlig innrømme at dette er pene (skrive)saker!

Som tidligere etterspurt av annen bruker litt tilbake i tråden så ønsker jeg et mer "fyldig" svar:

1. Er disse pennene best egnet for det estetiske, eller har de gode egenskaper som det de faktisk er - skrivesaker?
  2. Kan man sammenligne driftsikikerheten på lik linje med urverk? Hater å ha penner som bestemmer seg for å være vanskelige å ha med å gjøre:mad:
  3. Kan en ball-point etterfylles? (røper min kompetanse på dette feltet..)

Håper noen kan gi meg et svar på disse spørsmålene. Som sagt så ble jeg litt paff når jeg merket at kjøpelysten ble vekket, men du verden! Dette er jo gromme saker!
Som tidligere fortalt av en annen bruker så egner jo dette seg som en veldig bra gave til foreldre som har alt.

E

Spørsmål 1 og 2 kunne jeg tenkt meg å hørt mer om selv, når det gjelder 3 så er svaret ja. Man kan kjøper refills som man bytter ut selv

Etter å ha tuklet med Mont Blanc penner opp igjennom årene må jeg si at de er helt fantastisk gode å skrive med. Pappa har hatt en roller ball fra nevnte merke i snart 15 år og i følge han, er den like god i dag som den var ny. Som Magnus sier er det mulig å kjøpe refills til rollerball og de er veldig enkle å bytte.

M