Skjorter

Ha, akkurat det samme skjedde meg! Skjorten hadde for korte ermer.

Sært da. Neste får bli med en cm eller to ekstra i ermene.

Sendte dem en mail og nevnte dette, de ba om bilder slik at de kunne hjelpe meg å justere målene til neste skjorten i hvert fall. Skal forsøke å få sendt dem bildene ila helgen slik at jeg kan få bestilt noe nytt snart... var moro dette ;)

Sært da. Neste får bli med en cm eller to ekstra i ermene.

Sendte dem en mail og nevnte dette, de ba om bilder slik at de kunne hjelpe meg å justere målene til neste skjorten i hvert fall. Skal forsøke å få sendt dem bildene ila helgen slik at jeg kan få bestilt noe nytt snart... var moro dette ;)

Ble faktisk enda mer justeringer etter god hjelp fra tailorstores kundeservice. Utrolig bra hjelp fra dem på alle måter.

Armene er nå faktisk hele 5cm lenger en de var, mens skulderbladet er 2cm kortere så effektivt er det nå 4cm lenger ermer på skjortene jeg har bestilt.

Tok en sjangse og slang med et par ekstra skjorter i denne omgangen, også en Piqué. Spenende å se hvordan den blir og håper jo at passformen er hakket mer på stell i denne omgangen :p.

Jeg kjøpte også en ny skjorte her forleden dag. Kjøpte en RL skjorte i det stoffet som på godt engelsk heter Seersucker.
Akkurat som sånn deilig sengetøy. Fantastisk deilig sommerskjorte!
Lik som denne bare med lange ermer.
SPT0018-Blue-and-White-Polo-Seersucker-Shirt.jpg

Stenströms har jeg hovedsaklig brukt i 4 år nå, og deres slim fit skjorter sitter helt konge, og kvaliteten er meget gode etter min og en del kollegaers erfaring:) Har siste året også kjøpt 4-5 slim fit skjorter fra Polo Ralph Lauren som er meget bra:) Disse passer meget bra til litt mer casual ting :)

Har litt ymse fra før av, blant annet fra Filippa K og Acne, men kjøpte tidligere i sommer inn 8 OCBD fra Ralph Lauren. Endte på rundt 500 kroner per stykk fra USA, så prisen er det jo lite å utsette på. Nye favorittskjortene mine, iom. at jeg meget sjeldent går med dress fungerer de utmerket til dagligskjorter, enten alene eller med en eller annen pen genser over.

"Skreddersydde" skjorter

Ser at fler bruker tailorstore.no. Jeg har kjøpt inn 8 forskjellige skorter og piquetskjorter herfra og er kjempefornøyd. Første gangen jeg la inn mine mål fikk jeg en mail med spørsmål om jeg kunne være snill å kontrollmåle skroget mitt en gang til. Tailorstore.no hadde sjekket og funnet ut at mine mål avvek noe vel mye fra normalen........... Og de hadde rett. Jeg fikk kona til å hjelpe meg med ny måltaking, og skjortene satt som et skudd da de kom. :D

Tailorstore kan anbefales - for oss som ikke passer inn i normalen ;) - en skjorte med 45 krage passer til meg KUN i kragen, når man først har lagt inn rette mål (ble litt prøving og feiling) er det isipisi å få nye i posten. Et par ganger har jeg vært misfornøyd med stoffet. Ikke lett å velge bare fra et bilde på en skjerm.

Bestilte forøvrig en pique skjorte i sort til min bedre halvdel derfra - i et anfall av et eller annet la jeg inn bestilling på monogram
i hvitt - på bryst og i nakke -jeg valgte mitt eget fornavn på 3 bokstaver og "..sin" etterpå . Dere kan jo gjette hvordan det gikk ............

Jeg trenger noen nye skjorter, så den tailorstore.no skal jeg teste, genialt at man kan komponere sammen egne kombinasjoner! Knapper i samme farge som natoreima er en selvfølge nå fremover, hehe;)

Jeg trenger noen nye skjorter, så den tailorstore.no skal jeg teste, genialt at man kan komponere sammen egne kombinasjoner! Knapper i samme farge som natoreima er en selvfølge nå fremover, hehe;)
Ja, tror kanskje jeg må prøve den jeg også.. Prisen var jo heller ikke gæli :D

Mulig jeg er litt rar.. Eller kroppen min har dårlig passform..
Men eneste skjortene jeg liker å gå med, som passer kroppen min er Tiger Barnes :S
http://www.tigerofswedenshop.com/NO/item/T31626011Z/?partner=5333&t_type=src&t_type=cat
Verdens kjedligste skjorter, men du verden å dem passer!

noen andre som vet om skjorter som passer en lang mann som er omtrent like brei over skuldra som han er lang? ;)

Vet ikke om jeg er like brei over skuldrene som jeg er lang men jeg tror jeg har samme problemet som deg. Skjorter er stort sett for korte og ofte altfor trang over skuldrene.

Har du prøvd andre Tiger skjorter? Skjorter fra tiger er de som oftest passer meg, har prøvd de fleste ralph lauren modellene og passformene. Og de sikkert kjemperart på, kort i armene og kort i kroppen, og selv slim fitten virker vid. (og jeg er absolutt ikke en typisk slim-fit)
Nå har jeg ikke prøvd så mye fra Eton men ser for meg at de kanskje har noe som passer.
Volt selger et merke som heter These Glory Days. Her har jeg funnet skjorter som sitter pent. kvaliteten er ikke på topp, men det er heller ikke prisen.