Skjorter

Jeg bruker bare ralph skjorter, elsker de! Men de blir alltid for korte på armene eller for store i fassongen:/ Andre som sliter med det?
 
Hvilken fit kjøper du? Jeg har i det siste blitt helt forelsket i Ralph Lauren sine Slim Fit Oxford skjorter. Ekstremt komfortable. Ellers går det i contemporary og slim fit fra Eton. Forholdsvis dyre skjorter, men kvaliteten og passformen er helt rå!
 
Litt forskjellig, har handlet de fleste på outlets i California. Det er så latterlig billig der;)
Men jeg bare bretter opp ermene, funker fint for meg:)
 
Til dress går det i Eton, Pasqui, Stenstöms og noe Sand. Dette fordi passformen er som nevnt over helt suveren. Jeg er også fan av de pga mønster, fargekomboer og fordi snippene har litt "wide-cut" som tar seg godt ut når man bruker slips:)
Til vanlig går det mest i Ralph Lauren (slim), men kan også anbefale Abercrombie & Fitch skjorter, som har veldig bra passform ;)
 
Ellers går det i contemporary og slim fit fra Eton. Forholdsvis dyre skjorter, men kvaliteten og passformen er helt rå!
Åssen vil du si at Etons contemporary fit sitter i forhold til deres slim fit? Jeg har et par slim fit fra dem som passer meg helt supert. Jeg har også en feilkjøpt uten "fit-merking" (blir vel regular det da), den blir for baggy. (Det gjelder det meste jeg kjøper som ikke er merket slim eller lignende. Jeg kaller meg slank, onde tunger sier tynn :) )

Har lyst til å supplere med en hvit Eton slim fit uten doble mansjetter (vanlig knepping). Har inntrykk av at sånne basic-plagg aldri kommer på salg, er det noen som har andre erfaringer?
 
Contemporary fit er en mellomting mellom Slim fit og vanlig. Jeg har litt ekstra isolasjon rundt midjen, og synes derfor Contemporary sitter bedre ;) Hold deg til slim fit hvis du liker det :)
 
Contemporary fit er en mellomting mellom Slim fit og vanlig. Jeg har litt ekstra isolasjon rundt midjen, og synes derfor Contemporary sitter bedre ;) Hold deg til slim fit hvis du liker det :)
Heh, kikket gjennom skapet og fant ut at jeg har en Contemporary også, sitter fint den :)
Eton og pasqui ja. Også har bruunz bazaar en del allright
Bruuns Bazaar har mye fint, men har vært misfornøyd med kvaliteten på to av de tre skjortene jeg har hatt (den ene krympet i overkant mye, den andre fikk "kontoralbue" etter uforholdsmessig lite bruk. Men jeg kan jo ha vært uheldig med utvalget.
 
Bryr meg ikke så mye om merket, så lenge passformen er bra. Det er det viktigste. ;)
 
Jeg har mye Hugo Boss skjorter i skapet. Hovedsaklig grunnet en raiding av skjorteavdelingen til Boss Outletet i Metzingen. :p

Jeg handler litt for mye med hjertet når jeg kjøper skjorter, blir ofte dyrt og lite strykefritt.. Så har til en hver tid en haug med skjorter som burde vært strøket... Hater å stryke skjorter.... :roll::p
 
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
Alle mine skjorter henger ustrøkne i skapet, og jeg pleier ikke å stryke dem før kvelden før jeg skal bruke de. Har hørt at, spesielt hvite, skjorter gulner litt hvis de henger for lenge etter de er strøket. Om det stemmer er et annet spm :)
 
Hvite skjorter strykes kvelden før eller samme dag som de skal brukes..

Det der er snakk om her er forskjellige hverdagsskjorter. Mye lyseblått og striper. ;)
 
har kjøpt endel skjorter oppigjennom og kommet frem til at Stenströms (Slim Fit) og Alanin Figaret (fransk) er perfekte for meg. Sistnevnte kan bestilles på nett her , men det anbefale så kjøpe en skjorte for å vite størrelsen før man begynner på netthandelen ;) Stenströms er lett å få tka i og kan anbefale Høyer på Skøyen...kjøper de stort sett på salg da men :D

God helg
 
Bruker selv mye T micael og Hugo. Hugo skjorter er jeg så frekk at jeg stort sett kjøper på flyplasser rundt om. Ellers har jeg oppdaget at Sand sine skjorter har for trang hals for min smak.
 
Denne t-michael?

I så fall, hvordan er kvaliteten på dem? Har tenkt å gå innom ham lenge, ikke blitt noe av ennå.

Vet du om han er åpen for å gjøre en helt enkel tilpassing på en denimbukse jeg har liggende?
 
Stemmer. Den T-micheal. Om han foretar tilpassinger og slikt aner jeg ikke.

Skjortekvaliteten er glimrende og å få målsøm hjelper meg veldig da jeg har en svært snodig kroppsfasong. Normalt må jeg ha bukser tilsvarende 42" over lårene, og 34" i livet. Noe som ikke alltid er like enkelt. Skjorter er enda verre.

Jeg skylder på gener etter en far som har 4 EM/VM medaljer i ting som er tunge og skal løftes
 
Bruuns Bazaar har mye fint, men har vært misfornøyd med kvaliteten på to av de tre skjortene jeg har hatt (den ene krympet i overkant mye, den andre fikk "kontoralbue" etter uforholdsmessig lite bruk. Men jeg kan jo ha vært uheldig med utvalget.

Hadde en Bruuns Bazar skjorte jeg lite form og fit på, men hjalp ikke så mye når den revnet etter noen måneder... Tror jeg styrer greit unna dem i fremtiden gitt.
 
Stemmer. Den T-micheal. Om han foretar tilpassinger og slikt aner jeg ikke.

Skjortekvaliteten er glimrende og å få målsøm hjelper meg veldig da jeg har en svært snodig kroppsfasong. Normalt må jeg ha bukser tilsvarende 42" over lårene, og 34" i livet. Noe som ikke alltid er like enkelt. Skjorter er enda verre.

Jeg skylder på gener etter en far som har 4 EM/VM medaljer i ting som er tunge og skal løftes

Hehe, den er nok ikke så grei. :)

Jeg får gå innom han en dag, om han ikke driver med tilpassing kan han sikkert anbefale noen. :)