Skjegg og mustasj - skjeggpleie, produkter og mote

Synes mange skjeggoljer er oppskrytte greier. For min del går det mest i klassiske Proraso produkter, funker bra og lukter rent og godt. Bruker kniv og tradisjonelle barberblader. Mye billigere enn de svindyre Gilette høvelbladene.
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Bruker kun gamle høvler fra før 1970, har et par Gilette Fatboy, en såkalt Slim Boy, en fantastisk flott Gilette Aristocrat fra ca 1935, en "New" long comb fra 1920-tallet og noen flere. Bruker mest Fat Boy men alle er glimrende og mye bedre enn noe av den nye driten Gilette selger for tiden.

Fra venstre Aristocrat ca ca 1935, kjøpt av den originale eieren som nesten ikke brukte den, fikk den med "boks og papirer", neste er Fat Boy fra ca 1960, Slim boy fra ca 1964 og til høyre også en Gillette, husker ikke hva denne heter. Fremst er av typen "New" fra 1920-tallet, den siste er meget aggressiv og man skal være litt forsiktig med vinkelen... De to eldste av disse kan man ikke justere men de andre kan justeres, fra 1 til 9.
dW3tK.jpg


Gilette Aristocrat:
gNGBb.jpg


TQcd0.jpg
 
Redigert:
Jeg trekker opp denne gamle tråden, jeg.

Jeg har i flere år hatt den ideelle barberer-løsningen, nemlig å være venn med en profesjonell barberer. Han kom hjem til meg, vi drakk litt whisky og så litt fotball og ordna hår og skjegg. Men nå har han flytta utenlands, og mine turer tilbake til PelsPels har ikke vært konsekvent bra. De har blitt dyre, og jeg opplever at kvaliteten på mange av barbererne er middels. Tror de flyter mye på å være store

Lurer derfor på om noen har noen tips til barberer i Oslo som gjerne er både bedre og billigere enn PelsPels?
 
Jeg trekker opp denne gamle tråden, jeg.

Jeg har i flere år hatt den ideelle barberer-løsningen, nemlig å være venn med en profesjonell barberer. Han kom hjem til meg, vi drakk litt whisky og så litt fotball og ordna hår og skjegg. Men nå har han flytta utenlands, og mine turer tilbake til PelsPels har ikke vært konsekvent bra. De har blitt dyre, og jeg opplever at kvaliteten på mange av barbererne er middels. Tror de flyter mye på å være store

Lurer derfor på om noen har noen tips til barberer i Oslo som gjerne er både bedre og billigere enn PelsPels?

Jeg har samme opplevelse som deg, syntes PelsPels har tapt seg de siste årene. Jeg har selv byttet til Edge Barbershop og er veldig fornøyd med jobben de gjør der.
 
  • Liker
Reaksjoner: Alinoe