Skjegg og mustasj - skjeggpleie, produkter og mote

titan

Støttemedlem
Medlem
3. april 2014
Innlegg
878
Sted
Oslo
Skjegg og mustasj, mote og pleie jeg antar at det er riktig tid på kalenderen å snakke om slikt.

Selv bruker jeg mye pleieprodukter og prøver å spare til enda lengere velstelt skjegg, men møter problemer å finne en flink frisør eller barber til å hjelpe meg med skjeggtrimm. Det hadde vært rett og slett fint med profesjonel hjelp på dette området.

Har prøvd skjeggtrimm hos flere frisører, men føler ikke at det var noe de var sikkre på eller kan riktig.

Så jeg da lurer på hvor dere få her klipper eller trimmer skjegget sitt i Oslo? :confused:
 
Redigert:
Hvilke pleieprodukter bruke dere? Selv bruker jeg hårolje fra dameavdelingen på hm. Og jeg ser ut som en litt smålubben Hivju... Når der kommer til trim har jeg også prøvd meg hos frisøren med dårlig resultat. Blir aldri sånn som jeg hadde tenkt meg. Skal teste en "araber" frisør i neste uke tenker jeg.
 
Ikke les denne teksten med sinna tone, for det er bare ment hyggelig.

Kunne dette temaet med fordel blitt diskutert i barberingstråden? Sant nok er det motpoler iform av å bevare eller ikke bevare ansiktshåret, men veldig likt også.
 
Anbefaller deg å starte med disse to, da jeg bruker de og er meget fornøyd!
http://www.barbershop.no/beardsley-skjeggbalsam
http://www.barbershop.no/beardsley-skjeggsjampo-wild-berry

Nå tester jeg 3 oljer fra https://www.etsy.com/uk/listing/203998323/beard-oil?ref=shop_home_active_16
og er meget fornøyd, ikke minst er de gode på lukt. Ikke for sterke og dufter godt! :D
Videre bruker jeg av og til voks til mustasje.
Noen andre som har testet oljer og kan råde meg å prøve noe?

Hvilke pleieprodukter bruke dere? Selv bruker jeg hårolje fra dameavdelingen på hm. Og jeg ser ut som en litt smålubben Hivju... Når der kommer til trim har jeg også prøvd meg hos frisøren med dårlig resultat. Blir aldri sånn som jeg hadde tenkt meg. Skal teste en "araber" frisør i neste uke tenker jeg.
 
For proff klipp av skjegget ditt så ta turen til Dapper på Grünerløkka! Jack Knife som holder til der er veldig flink med skjegg. https://www.facebook.com/lordjackknife?fref=ts

Mens vi er inne på tema så har jeg også lagt ann helgskjegg siden i sommer. Har kjøpt en skjegg shampo for å holde det litt renere og en olje for å holde det mykere. Noen som har erfaring med forskjellige produkter her?
 
Mann barberer seg ikke, da ender en å se ut som søstra si! Er tanken her, er det ikke beard lovers? :p


Ikke les denne teksten med sinna tone, for det er bare ment hyggelig.

Kunne dette temaet med fordel blitt diskutert i barberingstråden? Sant nok er det motpoler iform av å bevare eller ikke bevare ansiktshåret, men veldig likt også.
 
Redigert:
Takk for tpiset, skal prøve å komme innom en tur i dag hvis jeg rekker! :cool:

For proff klipp av skjegget ditt så ta turen til Dapper på Grünerløkka! Jack Knife som holder til der er veldig flink med skjegg. https://www.facebook.com/lordjackknife?fref=ts

Mens vi er inne på tema så har jeg også lagt ann helgskjegg siden i sommer. Har kjøpt en skjegg shampo for å holde det litt renere og en olje for å holde det mykere. Noen som har erfaring med forskjellige produkter her?
 
Redigert:
Jeg har de siste ukene virkelig gått inn for å spare skjegg, og har nå etter 8 uker fått et ålreit helskjegg. Allikevel har jeg hørt at man skal la det gå 3 mnd før man rører skjegget, så om 4 ukers tid blir det et besøk på INCH (som jeg har hørt kan trimme skjegg), eller på dapper.

Her er mitt regime:
- Vask med Mr. Nattys Face Forest Soap 3-4 ganger i uken.
- Daglig børsting med boar bristle brush fra barbershop.no
- Daglig bruk av Honest amish beard balm for å "temme" skjegget litt, samt pleie
- Skjeggolje fra thebeardedman.co.uk 1-2 ganger i uken for å pleie
 
Jeg har de siste ukene virkelig gått inn for å spare skjegg, og har nå etter 8 uker fått et ålreit helskjegg. Allikevel har jeg hørt at man skal la det gå 3 mnd før man rører skjegget, så om 4 ukers tid blir det et besøk på INCH (som jeg har hørt kan trimme skjegg), eller på dapper.

Her er mitt regime:
- Vask med Mr. Nattys Face Forest Soap 3-4 ganger i uken.
- Daglig børsting med boar bristle brush fra barbershop.no
- Daglig bruk av Honest amish beard balm for å "temme" skjegget litt, samt pleie
- Skjeggolje fra thebeardedman.co.uk 1-2 ganger i uken for å pleie

Toppers @Peroni, råder deg dapper. De er litt dyre, men utrulig bra! Hadde nok tatt en tur for litt trimm og stell allerede denne uken jeg :)
 
Redigert av en moderator:
Mann barberer seg ikke, da ender en å se ut som søstra si! Er tanken her, er det ikke beard lovers? :p

There-s-a-name-for-people-without-beards---women.png
 
Nå kan sommeren bare komme!
Ble ganske kort gitt.. ;)
Anbefaller Lord Jack Knife på det varmeste! Finnes ingen bedre tør jeg påstå, Pelspels byr også på drop-in på fredager med masse godt i glasset. ;)


 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Hmm, mulig vi var der samtidig i går, @titan! Satt en hos LJK mens jeg var hos Tom, hvertfall! Kan virkelig anbefale Pelspels!
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Haha serr? @Alinoe :) Hadde time 14:00 og var der i 2,5 time:eek: Ting tar tid, men svetter mindre nå.. :D
Ja, de er flinke der. LJK er utrolig dyktig og kan sakene sine, tilbake om 3 uker for touch up, da på Dapper med LJK ;)
Det var min første gang på Pelspels i går, utrolig kult sted og det er jo også en utrolig kul drikkebule også tydeligvis... Må testes ;)
 
Kult! sorry at jeg ikke så meg bak og la merke til deg eller andre kunder. :)
Må prøve å åpne øyne mer når jeg er der neste gang ;)