Sjulis ur

En av de aller vakreste

tudor modellene. En blir veldig glad av fargespillet og det ser veldig "riktig" ut. Grattis med ny klokke
 
Grattis med en veldig pen klokke! Og kudos for å ha booket møterom for å kjøre unboxing ;)
 
Spm først:
Grattis! Den satt veldig bra på armen din.

Er det lume i tudorlogoen eller bare ser det slik ut?
Måtte sjekke det, og det ser bare sånn ut.

Meget pent, med et drag av vintage-preg (?). Er det lov å spørre hva du gav? ;)
Jepp, vintage look-and-feel så det holder! Klokken er jo basert på deres gamle Monte Carlo - modell. Jeg fikk rabatt på bruttoprisen, som er 26.150.

Ellers tusen takk for mange hyggelige tilbakemeldinger!
Er ordentlig glad for kjøpet, og ser frem til å gå våren i møte med denne klokken :mrgreen:
 
Prøvde meg på noen lume shots med telefonen, det ble ikke bra. Tok derfor en spansk en og googlet meg frem til et godt bilde..
dsc05496800s.jpg
 
Helt nydelige ur!
Tror min personlige favoritt av samlingen måtte bli yacht masteren. Nesten så den roper på meg gjennom skjermen:D

Ps: Jammen ofret jeg ikke min første post på ditt album, hehe
 
Takk for det :)
YM er en relativt sjelden rolex, uten at jeg vet hvorfor den ikke tiltrekker seg en bredere skare av fan - klokken er et smykke!
For min del forsvant YM ut til fordel for en daytona, men jeg vet det vil dukke opp en YM igjen, jeg savner den!!
Neste innkjøp blir nok likevel en Jaeger, tror jeg...

Forresten, velkommen til TS :p
 
Takker for det.

Ja jeg regner med at samlingen aldri vil bli helt "complete":D
Men husk bare at du skal ha Q7 når barna blir større og gul Lambo når dem flytter ut;)
 
Synd jeg ikke rakk å treffe på noen av dere klokkefolk før jeg forsvant fra fbu, men slik er det. Vanvittig flott samling du har her som jeg har gått glipp av frem til nå.

Daytona blir bare finere og finere i mine øyne. Skummelt. Men enig i valgene du har tatt mtp samling :)
 
Takker for det.

Ja jeg regner med at samlingen aldri vil bli helt "complete":D
Men husk bare at du skal ha Q7 når barna blir større og gul Lambo når dem flytter ut;)

Ojsann...der ble jeg tatt på sengen :)
Tror nok fargevalget på Lambo skal revurderes. Har landet på at sort kler Lamboen best. Synes det ble vel mye oppstyr med den gule kule, eller hur ;)


Synd jeg ikke rakk å treffe på noen av dere klokkefolk før jeg forsvant fra fbu, men slik er det. Vanvittig flott samling du har her som jeg har gått glipp av frem til nå.

Daytona blir bare finere og finere i mine øyne. Skummelt. Men enig i valgene du har tatt mtp samling :)

Samlingen min er dessverre ikke noe å snakke om sammenliknet med flere av disse gale menneskene her inne, men jeg føler "samlingen" er i ferd med å bli fintunet.
Siste innkjøp, Tudoren, er allerede på vei ut. Jeg ble ikke helt komforabel med den.
Hva som kommer inn vet jeg ikke enda. Har vurdert en Gmt ceramic, men føler jeg har nok Rolex. Jaeger har noen heite klokker, det samme har IWC. Skulle gjerne kjøpt en Nautilus eller royal oak, men det blir for kostbart nå. Vi får se :p
 
Mine klokker per 14.januar

Det er på tide å gjøre en liten oppdatering av denne posten, og som småbarnsfar blir det på en lørdagskveld.
Hva har så undertegnede i boksen nå?

Kan ikke nekte for at det har skjedd en del utskiftninger siste år. Det er rett og slett ikke sunt å henge på TS, for lommeboken, det blir i overkant mye inspirasjon. Samtidig handler det om fornyelse og å finne urene som "snakker til deg".

Her er status per 14.01.12.

Først ut er klokken som har fulgt meg siden begynnelsen av 2007, sub lv! Det er mange meninger om denne, men for meg har det vært en klokke som har gitt meg mye. Med sin grønne bezel er den ikke helt mainstream, og det liker jeg.
20120102_144946.jpg


Deretter følger Rolex Daytona, en klokke som i maaange år var min store grail! Denne forsvinner ikke ut med det første..
20120110_122217.jpg


AP royal oak kjøpte jeg av et TS-medlem i høst. Å få den i mitt eie var en god følelse, Gentas design er IMHO latterlig kul. Dette er klokken min sønn skal arve (jadda, litt PP-svung over siste setning)!
20111122_104117.jpg


Like etter kjøpet av AP-en hanket jeg inn denne skjønnheten, en DJII. Den mørkeblå skiven har mange ansikter, avhengig av lys. Deilig :)
20111116_102010.jpg



Før og gjennom julen gikk jeg gjennom en real kamp med meg selv. Det dreide seg om en JLC master control eight days som var annonsert på finn. JLC har jeg aldri eid, men har hatt lyst på, og nettopp denne klokken har jeg ønsket meg siden Moore eide et tilsvarende ur. Etter en del maildialog med selger valgte jeg å gi f, da selgers bilder og uttalelser om at klokken uten tvil trengte en oppshining skremte meg.

Som kompensasjon for den "frustrerende tiden" - snakk om luksusproblem - bestilte jeg meg et par nye ur, ikke noe top notch under panseret, men klokker jeg likte designet på.
Min første hommage kunne jeg hente på det lokale postkontoret 2.januar. En super compressor med miyota 8215-verk.
20120112_081243.jpg

Kvaliteten er ok prisen tatt i betraktning, designet derimot mener jeg er konge. Kanskje skulle man byttet visere og rem, time will show.

Igår kom siste klokkekjøp, en Kemmner Marine! Denne fattet jeg interesse for en gang ifjor sommer, når en bruker på TTT kjøpte en tilsvarende klokke. I løpet av 2011 så jeg flere tråder om merket hos TTT, alt var positivt, og før jul var det derfor enkelt å ta en avgjørelse.
Kemmner leverer inhouse kasse, inhouse skive og standard urverk - i min sitter et ETA 6498 (elabore grade), med manuelt opptrekk.
20120114_101224.jpg


Summa sumarum er jeg relativt fornøyd med det jeg har per nå. Det er klart, jeg skulle gjerne hatt en klokke i 18k (rolex med lenke..), en klokke med månefase (PP5712), en vintage (too many å velge mellom), osv.
Vi får se hva som kommer inn ila 2012. Fristelsene er mange, men kona er streng. Skal noe inn (av mer kostbar karakter), så må noe annet ut.

Nok er nok, nå hører jeg cognacen roper på meg!
 
Kongesamling!:D Variert med noe for enhver smak.
Har spesielt sansen for skiva på Daytona'en. Snadder.:cool:
 
Dette har blitt en av sonens mest imponerende samlinger!
Noen virkelige skjønnheter!:D:D:D