Sinn Spezialuhren

Prøver å kjøpe en Sinn, men det er jaggu ikke så lett. Sinn har tre oppgitte forhandlere i Norge:

- CareOfCarl har ikke modellen jeg skal ha
- OsloUrService har den heller ikke
- Urmaker Jcobsen som aktør virker helt ute av aktiv drift

Har prøvd i 2 dager å bestille via Sinn sin egen online shop vha. kort, men det havarerer hver gang. Regionssperre er sjekket (dvs. Tyskland er godkjent). Skjer betaling via annen verdensdel enn Europa?

Er eneste opsjon å be om betalingsinformasjon på mail og ta dette via SWIFT/IBAN eller noe sånn eldgammel måte?

Jacobsen la ned i fjor sommer
 
Da jeg kjøpte ekstra bezel direkte fra Sinn til U50 ble det kjappest resultat av enkle og tydelige mailer med bestilling og bankoverføring (y)
 
Den i midten. Sort insert på stålkasse. Meget pen (og brutal) sak. Nå er ingen - eller særdeles få av oss her på forumet - så rasjonelle når det gjelder klokker, men skal man ha en viss logikk...så har min Tudor P39 mye av design-DNA-et. Men, man kan ikke legge skjul på at U50 er en P39 på steroider når man ser på urskiven og viserne. Når det kommer til lenken og justeringsmuligheter, så faller jo U50 totalt gjennom. Men, alt må ikke være "best in class" på det man kjøper. Av og til holder det å være litt irrasjonell på så enkle ting som designet.

Vis vedlegg 352461

Vis vedlegg 352462
Hei
Det ser ut som at Oslo Ur service har U50 på lager. Eller må du ha fullt tegimented?

 
Støtter under det, Sinn U1 SDR som er beater´en min. Har ikke sett U50 i person enda så usikker om jeg kunne foretrukket den fremfor U1. Men er desidert den mest robuste og holdbare klokken jeg har hatt. Som tråden over så vurderer jeg å komplementere med en EZM for å få noe med litt med detaljer og kanskje passe seg litt mer til litt finere siden U1 er ganske plain men røff i utseendet. Så godt mulig kokke 2 blir EZM 13 eller 3, tror jeg foretrekker det fremfor en dressklokke. Kjekke med U1 er at det er null stress å bytte mellom SDR og vanlig bezel så litt fleksibilitet i fremtreden, selv om jeg aldri har byttet tilbake til den vanlige bezel etter jeg kjøpte SDR bezel :D Håper på EZM skal dukke opp brukt til grei pris siden U1 ble fort mye penger med kjøp av bezel, h-lenke og ymse annet, så greit å fåttned litt forbruket på neste klokke, synd lenka ikke passer over ;)
 
Samme her, både kjøpt bezel og h-lenke på forskjellig tidspunkt uten problem. Foretrekker nesten bankoverføring på slikt siden da funker det uansett, slipper jeg tenke på om betalingsløsningene som endres fra tid til annen fungerer eller ei. Og da god dialog hvor de sjekker opp mot serienummer og slikt. De var forundret over bestilling av "feil" bezel siden serienummeret var ikke SDR. Så helt ålright med personlig service og kontakt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Raniets
Ligner jo veldig på den logoen som henger på veggene i Wolfenstein 3D

Edit: prisen på ux batteriskift er 220euro ,+ frakt til tyskland.
Legger ux kjøpet på is.må evt bli en annen Sinn.Men vil helst ha quartz
 
Redigert:
Hei! har tenkt tanken flere ganger.Solgte apple watchen i oktober,lei av å lade hver kveld..
kjøpte en Tissot Connect noen dager etter på,før jeg meldte meg inn her,Tissoten er egentlig helt meg.Det jeg var på jakt etter.
Så skjønner ikke hva jeg gjør her inne.....
Nei,blir nok en Seiko Quartz.orker ikke klokke som må til Tyskland for batteriskift
 
Redigert:
Er jo snart 100år siden krigen var slutt,så går sikkert fint.

Noen som har eid en UX?
Hva kommer batteriskift på?
Jeg har hatt en UX.
Det er en kul klokke, og det finnes knapt en mer hardfør klokke på markedet. Skulle egentlig gjerne hatt den igjen, men sytes at den var litt stor på håndleddet selv om jeg til daglig går med Radiomir 45. Hvis det kommer en UX i ca 40 mmm, skal jeg begynne å spare.
Akkurat batteribyttet hadde jeg brydd meg mindre om. Det varer 5-7 år, og såvidt jeg husker inkluderer prisen service med bytta av olje. Vær oppmerksom på at det kan danne seg en boble i oljen, men det kan visst motvirkes mot at klokken blir varmet opp i sola for eksempel. Jeg hadde ikke dette problemet med min.
 
  • Liker
Reaksjoner: Raniets
Ny 103 St Ty Hd

1707900692250.png

1707900659872.png