Sinn Spezialuhren

Det høres jo veldig fornuftig ut, men på forespørsel sendte de meg til Oslo Ur-Service, og jeg fant ingen måte å bestille bezel rett i nettbutikken?
Fikk du ordna med bezel? Hvis ikke så har jeg den originale stål til min U1 hvis de kan være like. Bruker kun SDR selv.
 
Prøver å kjøpe en Sinn, men det er jaggu ikke så lett. Sinn har tre oppgitte forhandlere i Norge:

- CareOfCarl har ikke modellen jeg skal ha
- OsloUrService har den heller ikke
- Urmaker Jcobsen som aktør virker helt ute av aktiv drift

Har prøvd i 2 dager å bestille via Sinn sin egen online shop vha. kort, men det havarerer hver gang. Regionssperre er sjekket (dvs. Tyskland er godkjent). Skjer betaling via annen verdensdel enn Europa?

Er eneste opsjon å be om betalingsinformasjon på mail og ta dette via SWIFT/IBAN eller noe sånn eldgammel måte?
 
Redigert:
Paypal? Virker ikke det?
Kanskje - kanskje ikke (ref. Vladimir Zlatan). PayPal er ett av hele åtte valg.

No good hvis ingen av de syv andre er viable som fremgangsmåte. Hvordan blir det da hvis man en gang skal ha service eller reklamere? Når jeg tenker meg om for femte gang, så dropper jeg Sinn. Kan ikke forholde meg til slik tull som dette i 2023.
 
Du kan vel ikke reklamere. Er vel bare norge som har denne flotte forbrukerkjøpsloven.
Men er vel en urmaker i norge som er aut forhandler. Da blir det vel gratis rep første 2åra.etterpå må du betale selv.

Er jo en drøss med gode tilbud denne uka i norske butikker
 
Prøver å kjøpe en Sinn, men det er jaggu ikke så lett. Sinn har tre oppgitte forhandlere i Norge:

- CareOfCarl har ikke modellen jeg skal ha
- OsloUrService har den heller ikke
- Urmaker Jcobsen som aktør virker helt ute av aktiv drift

Har prøvd i 2 dager å bestille via Sinn sin egen online shop vha. kort, men det havarerer hver gang. Regionssperre er sjekket (dvs. Tyskland er godkjent). Skjer betaling via annen verdensdel enn Europa?

Er eneste opsjon å be om betalingsinformasjon på mail og ta dette via SWIFT/IBAN eller noe sånn eldgammel måte?
Jeg kjøpte direkte fra Sinn i 2016. Da måtte jeg betale via bankoverføring. Synes å huske at grunnen var at Norge var utenfor EU.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Jeg kjøpte direkte fra Sinn i 2016. Da måtte jeg betale via bankoverføring. Synes å huske at grunnen var at Norge var utenfor EU.
Takk. Fryktet det der. I webshopen til Sinn er de etterrettelige, da de trekker fra tysk moms ved levering til Norge - så alt er jo opp til snuff online frem til betalingen - men ikke i gjennomføringen dessverre.

Anyway - dropper Sinn p.t. Bestilte en ny GS i kveld istedenfor. Dét gikk derimot smooth.
 
Bestilt flere klokker fra Sinn.de. Betalt med både kort og paypal. Aldri vært et problem.

Hvilken klokke var det du vurderte, @Loevhagen ? Jeg går selv og tenker på å handle en ny Sinn til jul :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Raniets
Bestilt flere klokker fra Sinn.de. Betalt med både kort og paypal. Aldri vært et problem.

Hvilken klokke var det du vurderte, @Loevhagen ? Jeg går selv og tenker på å handle en ny Sinn til jul :)
Den i midten. Sort insert på stålkasse. Meget pen (og brutal) sak. Nå er ingen - eller særdeles få av oss her på forumet - så rasjonelle når det gjelder klokker, men skal man ha en viss logikk...så har min Tudor P39 mye av design-DNA-et. Men, man kan ikke legge skjul på at U50 er en P39 på steroider når man ser på urskiven og viserne. Når det kommer til lenken og justeringsmuligheter, så faller jo U50 totalt gjennom. Men, alt må ikke være "best in class" på det man kjøper. Av og til holder det å være litt irrasjonell på så enkle ting som designet.

Skjermbilde 2023-11-23 kl. 21.55.05.png


Skjermbilde 2023-11-22 kl. 05.58.32.png
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Mistenker at U50 blir min mest brukte klokke i 2023. Både kompakt og bølletøff på samme tid :love: Fylte også på med minst like vellykket EZM 3F, fordi jeg hadde ingen destro, og denne modellen har all Sinn tech minus tegimentert stål i en riktig størrelse for meg. I en verden der en under middels Seiko dykker koster 10k synes jeg faktisk Sinn er en value proposition.
IMG_8575.jpeg
5EE10815-43D5-4EB4-A6D6-4D337DE7B9C1.jpeg