SIHH 2016 (18. - 22. januar)

@Santos-Dumont Sykt fin klokke, men strengt talt en sjult Tourbillon det her også. Elsker måned (Jan,feb osv) visningen.

Go ALS!

Det var for så vidt min tanke også. Altså: Ikke bare EN skjult tourbillon (men to). Skjønner at den var uklar.

Veldig forskjellig bakside på de to selv om begge er perpetuale kalendere. (kanskje ikke så rart siden en ene er automatisk)

Datograph Perpetual:
als740e.JPG

Lange 1 Perpetual:
als720c.JPG

Forsidemessig holder jeg en knapp på Lange 1, men for meg er baksiden på Datographen den flotteste.

Tar av meg hatten for Kari. Han overgår seg selv igjen. Sinnsykt heftig skive med noen helt "insane" detaljer!
Var skeptisk til Voutilainen sin lugdesign. Men nå har jeg blitt så voksen at jeg forstår uttrykket. Selv krona er perfekt, selv om noen sikkert kommer til å påpeke at den er noe stor. Men hvis den hadde vært mindre, ville den sett for liten ut. Alt henger sammen med alt!
Voutilainen__Vingt-8_wg_623v2.jpg

Tar av meg hatten for Kari. Han overgår seg selv igjen. Sinnsykt heftig skive med noen helt "insane" detaljer!
Var skeptisk til Voutilainen sin lugdesign. Men nå har jeg blitt så voksen at jeg forstår uttrykket. Selv krona er perfekt, selv om noen sikkert kommer til å påpeke at den er noe stor. Men hvis den hadde vært mindre, ville den sett for liten ut. Alt henger sammen med alt!
Voutilainen__Vingt-8_wg_623v2.jpg

Lurer på hvor mange skiver som ligger i søppelkassen for hver av dem som blir plassert i en klokke.

Juryen er fortsatt ute...

Ny:

Gammel:

Definitivt gammel!
Datovinduet og ulike sub-dials er jo det som gjøre denne klokka unik.
Syns også den gamle og mer markante overgangen til lenka er kulere.
Hele designet er blitt rundere, liker de tydelige kasseformene og røffe lenka på den gamle bedre.
Disse tre faktorene er det som, for meg, har gjort designet på denne unik, nå syns jeg den blir kjedeligere.

Definitivt gammel!
Datovinduet og ulike sub-dials er jo det som gjøre denne klokka unik.
Syns også den gamle og mer markante overgangen til lenka er kulere.
Hele designet er blitt rundere, liker de tydelige kasseformene og røffe lenka på den gamle bedre.
Disse tre faktorene er det som, for meg, har gjort designet på denne unik, nå syns jeg den blir kjedeligere.

Juryen er ikke lengre ute. Den gamle dømmes flottere, av mange av de samme grunnene. Særlig datovinduet mellom 4 og 5 føles veldig generisk.

Denne, derimot...Woo-hah!
https://www.hodinkee.com/articles/the-vacheron-constantin-overseas-ultra-thin-perpetual-calendar

Mye bra i år, selv om jeg føler at det beste er det som for alltid kommer til å være utenfor rekkevidde. Den Langen er noe av det flotteste jeg har sett.

Edit: Hva er tanken bak månedsvisningen på den nye VC perpetual calendaren? Er det delt opp i 4års visning for å ta høyde for skuddår?

Redigert:
Juryen er ikke lengre ute. Den gamle dømmes flottere, av mange av de samme grunnene. Særlig datovinduet mellom 4 og 5 føles veldig generisk.

Denne, derimot...Woo-hah!
https://www.hodinkee.com/articles/the-vacheron-constantin-overseas-ultra-thin-perpetual-calendar

Hvorfor ta til takke med datoproblematikk når man kan løse det ved å gå for denne i stedet? ;)

Edit:
Mye bra i år, selv om jeg føler at det beste er det som for alltid kommer til å være utenfor rekkevidde. Den Langen er noe av det flotteste jeg har sett.

Edit: Hva er tanken bak månedsvisningen på den nye VC perpetual calendaren? Er det delt opp i 4års visning for å ta høyde for skuddår?
Stemmer. For øvrig ble vel denne også lansert med samme kaliber:

Edit: Uæ, feil bilde - mente denne:
Vacheron-Constantin-Patrimony-Perpetual-Calendar-Collection-Excellence-Platine-aBlogtoWatch-2.jpg

Redigert:
Hvorfor ta til takke med datoproblematikk når man kan løse det ved å gå for denne i stedet? ;)

Edit:

Stemmer. For øvrig ble vel denne også lansert med samme kaliber:

Edit: Uæ, feil bilde - mente denne:
Vacheron-Constantin-Patrimony-Perpetual-Calendar-Collection-Excellence-Platine-aBlogtoWatch-2.jpg
Tanken er vel kanskje god, men synes at det er andre produsenter som kanskje har løst det på en litt bedre måte enn å få inn 48 mnd på den lille plassen. Tror det ville vært en dealbreaker for min del.

• Liker
Reaksjoner: FMS
Søt lita krone på den der VC'n som er rett over her. Mye å justere via den knøttlille krona...eller skal man også benytte de forsenkede "trykknappene" på urkassen over og under den lille krona?