Sihh 2013

Er spent på å se pris selv. Men har en mistanke om at cermet kommer til å dra opp prisen noen hakk..

Jaja, får bare sette i gang sparingen :)

13 000 sveitserfranc iflge Timegeeks. = 79K :)
Fås også med ferdigpatinerte visere osv.

734537_356485824459549_71015048_n.jpg
 
DSC1180_zps3c6f697c.jpeg


44mm er perfekt, digger alt ved den bortsett fra 10 bar vanntetthet... å kalle den "deep sea" når ikke man kan snorkle med den blir litt feil.
 
DSC1180_zps3c6f697c.jpeg


44mm er perfekt, digger alt ved den bortsett fra 10 bar vanntetthet... å kalle den "deep sea" når ikke man kan snorkle med den blir litt feil.

Kommer jo helt an på det da...

Om den faktisk tåler 100m og ikke 100m ala en billig klokke fra lokal "ur og gull" på kjøpesenteret er jo 100m mer enn nok.
 
Den nye Master Calendar ser jo nydelig ut! :D 39mm, perfekt!

321304_10152484137280347_1369172423_n.jpg

Pen klokke utvilosmt, men, og dette høres nok pirkete ut, jeg synes lugsene er litt for høye/kraftige :)
Mulig dette ikke vil gjelde i 39mm? Må se den tror jeg.

Men resten er jo meget pent. Og ikke minst i RG. Nam.
 
Pen klokke utvilosmt, men, og dette høres nok pirkete ut, jeg synes lugsene er litt for høye/kraftige :)
Mulig dette ikke vil gjelde i 39mm? Må se den tror jeg.

Ser ganske like ut lugsene på min MC, synes jeg? I så fall er det helt perfekte ;) Mye smekrere enn mange av de gamle modellene.

Når det gjelder pris vil jo Tidemann helt sikkert vite noe om slikt etterhvert :D

Jeg liker! Veldig!
 
Den hadde vært helt perfekt hvis det hadde vært dato rundt månefasen og stor sekundviser.
 
Seiler opp som et godt alternativ til chronoen som står på min ønskeliste fra før.....
 
Kommer jo helt an på det da...

Om den faktisk tåler 100m og ikke 100m ala en billig klokke fra lokal "ur og gull" på kjøpesenteret er jo 100m mer enn nok.

10 bar er et absolutt tall så i dette tilfellet tåler den ikke dyp på 100m. Ikke noe dykking med denne karen, kun overflate svømming og lett snorkling. "Deep Sea", glem det.

20 bar eller 200m burde være minimum for å kalle det en dykker klokke, da kan den faktisk dykkes med og vil være mer motstandsdyktig for gjentatt kontakt med saltvann.

Baksiden :)

DSC1172_zps1e0966d6.jpeg


Synd, sjelden at elegante sportsur kommer i en så perfekt size :( 200m på denne og jeg hadde garantert kjøpt den.
 
Har hatt mine issues med Breitling, men de siste årene har de absolutt vært på riktig vei.

Synes de fortsetter i rett retning med denne her. 38mm er kanskje litt i snaueste laget, men en skal ikke se bort i fra at den ser ganske så perfekt ut på armen. Jeg liker litt små kronografer.

trans38b.JPG


EDIT: Breitling presenterer sine modeller først på Basel, ja. Men like vel da gitt.
 
Redigert:
Vacheron kom mest (kun?) med damemodeller i år.
Tenker i hvert fall en medforumist er riktig så skuffet ;)

Skille

Richard Mille gjør en del sprekt, JLC mye stilig (ikke noen bombe) og veldig positivt overrasket over Baume & Mercier's Clifton-modell. Dressy med subseconds @6.
ALS mye snadder og hel ceram-AP nydelig

Hva pleier å være greia med Rolex/Omega? Intet hørt sett noe annet der enn forsnakket om antimagnetisk Omegaverk