Sigarer og lightere

Denne Montecristo nr.2 var en hyggelig og cool nytelse take @Timewarp.
IMG_20190712_210025.jpg
IMG_20190712_213125.jpg

På tide å fyre opp denne tråden etter litt opphold!
Hva røykes i sommervarmen, gutter?

Denne har vart i fire timer, med flere tenninger vel og merke, og er som bildet sier en Flor de Selva Churchill. Kommer til å røyke videre til fingerene svir!

Godt trekk
fyldig røyk, mild og mer smak av høy (fjøs) ol. enn kaffe/krydder [er på ingen måte spesialist].
Kjøpt i Berlin 2018, én ligg fortsatt i boksen
image.jpg
,

En Upmann magnum 46 smaker ikke så verst i halvskyggen. Den måtte ha et år i humidoren før det ble noe dreis på den, rett fra sjappa smakte det brent halm.
36A6CD54-C670-4A37-9A56-4843049F9A64.jpeg

• Liker
Reaksjoner: sunshine
Litt på impuls kjøpte jeg en 5 pakke Montecristo No. 4 på Gardermoen. Det var litt stas, så jeg lurer på om jeg skal utforske dette med sigarer litt mer.

Er det noen anbefalte nettbutikker å begynne med? Jeg ser det er noe som heter sigar.com som har et medlemskap der man kan kjøpe en startpakke til kr 2.398,-. Kunne det vært noe? Den humidoren er vel helt streit, og så får man litt forskjellige sigarer å prøve seg på? Må jeg i så fall bestille Boveda pakke også?

Eller er det like greit å kjøpe noe rimeligere annet steds? Jeg vil jo ikke ta helt av på dette før jeg finner ut av om det er for meg...

Dette kan jeg virkelig ingen ting om, så tips mottas med takk!

Litt på impuls kjøpte jeg en 5 pakke Montecristo No. 4 på Gardermoen. Det var litt stas, så jeg lurer på om jeg skal utforske dette med sigarer litt mer.

Er det noen anbefalte nettbutikker å begynne med? Jeg ser det er noe som heter sigar.com som har et medlemskap der man kan kjøpe en startpakke til kr 2.398,-. Kunne det vært noe? Den humidoren er vel helt streit, og så får man litt forskjellige sigarer å prøve seg på? Må jeg i så fall bestille Boveda pakke også?

Eller er det like greit å kjøpe noe rimeligere annet steds? Jeg vil jo ikke ta helt av på dette før jeg finner ut av om det er for meg...

Anbefaler Sol Cigar i Oslo. Alltid imøtekommende og et hav av kunnskap om cigarer. Likeledes Augusto i Toldbodgaten.

Jeg mener personlig at cubanske cigarer er noe oppskrytt i forhold til prisen. Det finnes mye bra fra andre regioner, og der er de to ovennevnte butikker gode referanser. Men som alltid, man får det man betaler for.

Har ingen erfaring med sigar.com, anser meg selv som ikke meningsberettiget.

Så har man Sørensen i Bergen som i følge andre er gode på cigarer.

God reise inn i cigarens mystiske verden, jeg blir aldri utlært.

• Liker
Reaksjoner: sunshine
Anbefaler Sol Cigar i Oslo. Alltid imøtekommende og et hav av kunnskap om cigarer. Likeledes Augusto i Toldbodgaten.

Jeg mener personlig at cubanske cigarer er noe oppskrytt i forhold til prisen. Det finnes mye bra fra andre regioner, og der er de to ovennevnte butikker gode referanser. Men som alltid, man får det man betaler for.

Har ingen erfaring med sigar.com, anser meg selv som ikke meningsberettiget.

Så har man Sørensen i Bergen som i følge andre er gode på cigarer.

God reise inn i cigarens mystiske verden, jeg blir aldri utlært.
Takk!

Godt forslag med Sol Cigar, tror det rett greit for meg å snakke med noen til å begynne med. Kjører på det etter ferien!

Kan absolutt anbefale sigar.com.
Har vært på flere treff med Håkon, som er en lidenskapelig entusiast som har holdt på i mange år.
Personlig klarer jeg å holde meg selv med sigarer kjøpt på reise, så prisnivået er jeg ukjent med, men vet det er noe å spare om man er medlem.
Følg sigar.com på Facebook, da de til stadighet har treff rundt om i Norge.

• Liker
Reaksjoner: EBH
Kan absolutt anbefale sigar.com.
Har vært på flere treff med Håkon, som er en lidenskapelig entusiast som har holdt på i mange år.
Personlig klarer jeg å holde meg selv med sigarer kjøpt på reise, så prisnivået er jeg ukjent med, men vet det er noe å spare om man er medlem.
Følg sigar.com på Facebook, da de til stadighet har treff rundt om i Norge.
Jeg kommer nok også til å basere meg på reise, men jeg må ha noen å snakke med i begynnelsen for å komme i gang. Så det blir nok en tur inn til Oslo i første omgang. Skal likevel følge med på nett også, så får vi se hvor det bærer.

20190804_222123.jpg

Noen som har et godt tips til en god sigar-lighter? Jeg røyker for det meste ute så god flamme er et must! Har kikket litt på dupont men de jeg har sett har vanlig flamme.

Mange år siden jeg bestilte noe derfra, men sigar.com var helt topp etter min mening.

image.jpg

Gikk til innkjøp av noe for meg ukjent: nub

Et innovativt prosjekt med en theori om at midten av sigaren har best smak, populært kalt the sweetspot. En nub skal bare inneholde sweetspoten, 100% hele veien.
Har ikke prøvd en enda..

Noen som har erfaring med dette merket?

• Liker
Reaksjoner: Timewarp og sunshine