Sigarer og lightere

Hei!
Etter å ha lest meg gjennom tråden (to ganger!) har det blitt tent en liten gnist i meg. Det har i det siste gått med flere timer på YouTube og Google i min søken etter informasjon. Hittil har min erfaring med sigarer begrenset seg til stressrøyking av «kiosk-sigarer» på kalde julebordskvelder og nyttårsaften. Så takk til dere som har vist meg at det ikke er slik det skal gjøres;)

Jeg har bestilt meg en liten «startpakke» som består av noen rimelige sigarer. Har gått for sigarer av mindre størrelse.

Fra M Sørensen:
Montecristo No.5 og Rafael Gonzalez Pantela
Fra Augusto:
Alec Bradley Black Market Esteli Punk og Plasencia Reserva 1898 Corona

Noen som har noen tanker om disse?

Tror jeg i fremtiden skal forholde meg til Augusto. Virker som de har lagt seg noen kroner under andre i pris og sigarene kom pent pakket i eske (og i ziplock pakket med pakkechips). MSørensen sendte sigarene i en brødpose med litt papp surret rundt. En hadde klemskader.

Ziplock med Boveda fungerer som humidor for øyeblikket.

91E323DF-25B6-46AE-A742-0EB79A600D98.jpeg
 
Ble en liten sammenkomst i dag med RyJ no 2 på laget og RyJ no 3 på meg.

Godt trekk, måtte dog fyre opp igjen to ganger.
Sist gang var nyttårsaften, men det var mye deiligere nå med god kaffe til. Et godt lagsamt rolige omgivelser hjalp også på.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Steiniz
Noen her som røyker sigarillos? Kunne tenkt meg å prøve noe som ikke krever 45-60 minutter.

Jeg mener jo at man helst skal sette av tid til det når man først nyter en sigar, men det hadde vært greit å ha en når man f.eks er på en liten tur og først skal ha en liten pause for å nyte sikten eller atmosfæren rundt.
 
Noen her som røyker sigarillos? Kunne tenkt meg å prøve noe som ikke krever 45-60 minutter.

Jeg mener jo at man helst skal sette av tid til det når man først nyter en sigar, men det hadde vært greit å ha en når man f.eks er på en liten tur og først skal ha en liten pause for å nyte sikten eller atmosfæren rundt.

Svært glad i sigarillos. Synes Cohiba og Montecristo er best av de jeg har smakt, men «konkurrenten» var da typisk «Moods» og «JHA», samt en og annen «Café Creme». Funker jo de andre også. Har du mulighet, så kontakt Augusto eller Sol Cigar. Ellers duger faktisk «kioskvarene» til en kaffekopp i sola.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og MrRambutan
Svært glad i sigarillos. Synes Cohiba og Montecristo er best av de jeg har smakt, men «konkurrenten» var da typisk «Moods» og «JHA», samt en og annen «Café Creme». Funker jo de andre også. Har du mulighet, så kontakt Augusto eller Sol Cigar. Ellers duger faktisk «kioskvarene» til en kaffekopp i sola.

Takk for svar! Ser på Cohiba Club og Montecristo Mini. Tror jeg bare får bestille det og prøve det, prisene er jo ganske bra.
 
Takk for svar! Ser på Cohiba Club og Montecristo Mini. Tror jeg bare får bestille det og prøve det, prisene er jo ganske bra.

Ja, prisen er helt innafor, spesielt sammenlignet med sigaretter. Hvis du går for de to, så blir du garantert fornøyd. Test gjerne noe fra Sumatra eller Honduras hvis de har også. Litt mildere og fruktigere enn de cubanske.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Ja, prisen er helt innafor, spesielt sammenlignet med sigaretter. Hvis du går for de to, så blir du garantert fornøyd. Test gjerne noe fra Sumatra eller Honduras hvis de har også. Litt mildere og fruktigere enn de cubanske.

Takk for tips! :)