Show us your Helson! - Helson Watches samletråd

45mm Shark Diver bronze
20170329_085314.jpg
 
Pen patina! Er den naturlig eller forced?
bronse eller messing?

Synes det går sakte med patinaen på min i messing, mulig at jeg må gå over til en mer aktiv livsstil? :p

Jeg befinner meg oftest i rom med lav luftfuktighet, og de gangene klokka blir skitten er det stort sett oljebaserte produkter, men disse preserverer gjerne mer enn de fremprovoserer patina?
 
IMAG1036.jpg
IMAG1037.jpg
IMAG1038.jpg
IMAG1039.jpg
Siden dette er "den rette" tråden. Så forsøker jeg å lime inn innlegget om dagens nyankomne her.
Kanskje andre her kjenner til varianten?

Dagens nykommer!
Helson Shark Diver Nordsjødykker nr 12/20. 42mm med NH35 (dog uten dato). Noe usikker på om den er i messing eller bronze. Andre eiere jeg har møtt sier den er i bronze (og de blir grønne) men samtidig trodde jeg bronze var mørkere, samt at seikovariantene ikke fantes i annet enn messing? Bestilt I forbindelse med Technip sitt prosjekt på Goliat i 2015.
Hver av de 20 som fikk klokkene sine har navnet gravert. Min er da levert til H.N, som var kollega av meg på et annet prosjekt, og da tilbød meg å kjøpe klokken av han. Vis vedlegg 90224 Vis vedlegg 90225 Vis vedlegg 90226 Vis vedlegg 90227

Edit: Bildene kom ikke med
 
O
I følge baklokket er kassen i messing (Brass) så da blir det etterhvert en mørk platina på denne.
Oppdaget det selv litt senere.
Men én kollega som har en av de andre av de 20 klokkene, har faktisk en som har blitt forholdsvis grønn. Særlig på kassen ved innsiden av reima.

Uansett. Kjedelig at den ikke er Bronze, men uansett kult at den er produsert til et spesifikt oppdrag med Technip, og at det finnes såpass få av dem. Og med iallfall skive og spenne eksklusivt for de 20 utvalgte. Om det er andre forskjeller vet jeg ikke, ettersom jeg ikke kjenner hverken Helson eller Shark Diver modellen fra før, annet enn ved navn.
 
949DAA2E-0266-4434-BC98-2DA4F710FB9B.jpeg


Hva er deres ærlige og oppriktige mening om denne? Med Seamaster 300 i tilsvarende utførelse ute av produksjon og fine eksemplarer vanskelig å få tak i på brukten - er det innafor med en slik? Eller mener folk dette er over grensa for homage / kopi à la Steinhart?