Dette med reduced ikke reduced må du jo føle litt på selv. At du kan tenke deg en litt mindre klokke til dame hender kan jeg skjønne.
Jeg er som vanlig på litt tynn is, og regner med at noen arresterer meg hvis det jeg sier er feil.:roll: understreker at jeg ikke tror jeg har fått klådd på reduced live.
Først er det kanskje greit å gjøre seg opp en mening om hvor viktig urverket er. Hvordan folk opplever verket vet jeg ingenting om, men det sitter vel en eta modulchronograph i klokken og for folk som er ute etter et 321/861/1861 kaliber så er ikke dette et substitutt. Vi hadde et lite NURK møte en tid tilbake med chronographer som tema, og en modulchronograph, som i prinsippet er en chronofunksjon oppå et vanlig urverk er av fantastene ikke like aktet. ( noen andre forklar gjerne bedre).
Utseende ser jo kjent ut, men det er en del forskjeller kontra speedy pro. Sekundvisern og minuttellern for chronoen har byttet plass. Det er kommet på tall for hvert femte minutt unntatt klokken 3, 6 og 9.
Indeksene er av forskjellig størrelse. Chronon har fått annen viser og mistet den kule "pilen". Og prikkene på hver side av klokken 12 er borte. I tillegg formoder jeg at siden det er et modulverk så er ikke pusherne på linje med kronen.
Også er det jo dette med det historiske aspektet da.
Men klokken er jo pen og betraktlig billigere enn speedy pro, så ikke skal jeg fortelle deg hva du skal gjøre. Lykke til uansett.