Service på Rolex

Ja det er vanskelig å besinne seg når man daglig fristes... Har akkurat kjøpt nytt hus så det blir ikke noe ny klokke på en god stund for meg. Heldigvis er det gratis å snakke om de da!
 
JonasV skrev:
Digger IWC'en din. Har siklet på den i vinduet hos Alf Lie flere ganger
Ja heldigvis er det gratis å drømme, og prate om ting man er fascinert av!
Jeg så også den klokka så mange ganger i vinduet at jeg til slutt kjøpte en en tilsvarende( hadde da satt meg inn i urverk IWC hist.osv.)Har ikke angret, men bruker ofte kalveskinnsrem da jeg veldig sjelden går i dress.
Jeg er også ganske nyetablert med leilighet, barn etc. men var litt ekstravagant i fjor så det går ikke i "kaviar og champagne" i heimen for tia ,men helt ok.
Erfaringen min er at høy pris ikke alltid gir den klokka man blir mest glad i heller!!
Vi snakkes:) Hadde du ikke en Omega med månefase? det er en drømmeklokke for meg ;)
 
Dette dreier seg da ikke om service på en rolex men en breitling som jeg kjøpte for snart ett års tid siden..

Jeg syntes klokken går for sakte, for ca. 2 uker siden jeg stilte den etter TV2 tekst-tv og idag merker jeg at klokken går nesten 5 min for sakte i forhold til tv2 tekst-tv som jeg sjekket tidligere idag. Ettersom garantien snart utløper hadde det vært fint om noen her mener jeg bør sende inn klokken mens det fremdeles er garanti på den, eller om det er normalt med 5 min tregere tid på 2 uker.

Håper på svar fra noen erfarne entusiaster :)
 
Det synes jeg er litt drøyt, skjalg. Ta en service! +-5 sek må man jo regne med (COSC er vel -4/+6), men det der er jo litt mye, dersom klokken er trukket helt opp.
 
Ja, den er jo forsåvidt fullt trukket opp ettersom jeg går med den hver dag! Standarden er vel +/- 4-6 sekunder hver dag ja.. så 5 min på 2 uker virker litt drøyt! Tror jaggu jeg skal benytte meg av garantien.. men det blir jo jævlig trist de dagene den ikke er på armen!
 
Jeg ville ha benyttet noe annet enn tekst-tv for å sjekke presisjonen :)

Finnes det ikke noen flotte websider der ute som kan skryte av god sykronisering mot et atomur?

Selv synkroniserer jeg pcen flere ganger daglig mot en nær ntp-server.
 
Dagens prisnivå for service

Hei

istedenfor å lage nye tråd, bumper jeg heller denne og håper på svar. Noen som vet hva en full overhaling av Rolex koster hos de ulike AD'ene pr dags dato? Skulle gjerne ringt og hørt selv, men har kontantkortproblematikk for øyeblikket.

Setter pris på svar.

Andreas
 
Hei

istedenfor å lage nye tråd, bumper jeg heller denne og håper på svar. Noen som vet hva en full overhaling av Rolex koster hos de ulike AD'ene pr dags dato? Skulle gjerne ringt og hørt selv, men har kontantkortproblematikk for øyeblikket.

Setter pris på svar.

Andreas

Finnes det fortsatt kontantkort? :mrgreen:
 
På en Datejust ville jeg tippe +/- 5.000,- avhengig om du må bytte hals/krone/glass.
 
Fikk tilbud av Bjerke på service av en Daytona: ca kr3500-4000 uten polering
 
En kollega fikk nettopp tilbake sin ca 20 år gamle DJ SS fra overhaling uten polering hos Bjerke. Regningen lød på i underkant av 4500 kroner (dvs pristaket som var satt på forhånd). Oppi posen med byttede deler lå det krone med pakning, rotor, glasspakning, baklokkpakning og hovedfjær. Et lite forbehold siden jeg ikke akkurat er HI (Hovedinstruktør - militær sjargong for å være kunnskapsrik) på klokkeinnmat. Men gangsyn og litt teknisk innsikt har man jo...

Siden prisen er noenlunde lik uavhengig av om klokken aldri har vært på service, eller har vært på service jevnlig, forstår vi at selve deleprisen påvirker totalsummen ganske lite. Hvertfall hva angår klokker i SS.
 
@Edzilla @Reodor F @Rød, litt merkelig de prisene dere oppgir. Var hos Bjerke Karl Johan nå, og fikk oppgitt 6300 for full overhaling. Jeg nevnte at jeg hadde hørt flere få det til en billigere penge, og da jeg nevnte Daytona-service uten polering for 4000 begynte mannen i skranken å flire, og sa det var bare tullpreik. Full overhaling for Daytona lå visst nok på 7500.
Uansett, endte opp med at jeg bare sendte den inn. Til den prisen skal resultatet være bra. Inntil 12 ukers tid er heller ikke veldig imponerende syns jeg.
 
Redigert av en moderator:
@Edzilla @Reodor F @Rød, litt merkelig de prisene dere oppgir. Var hos Bjerke Karl Johan nå, og fikk oppgitt 6300 for full overhaling. Jeg nevnte at jeg hadde hørt flere få det til en billigere penge, og da jeg nevnte Daytona-service uten polering for 4000 begynte mannen i skranken å flire, og sa det var bare tullpreik. Full overhaling for Daytona lå visst nok på 7500.
Uansett, endte opp med at jeg bare sendte den inn. Til den prisen skal resultatet være bra. Inntil 12 ukers tid er heller ikke veldig imponerende syns jeg.

Har prisen oppgitt på mail fra Bjerke. Så at da er det de som surrer :)
 
Redigert av en moderator: