Service på Rolex

Hei

istedenfor å lage nye tråd, bumper jeg heller denne og håper på svar. Noen som vet hva en full overhaling av Rolex koster hos de ulike AD'ene pr dags dato? Skulle gjerne ringt og hørt selv, men har kontantkortproblematikk for øyeblikket.

Setter pris på svar.

Andreas

Finnes det fortsatt kontantkort? :mrgreen:

På en Datejust ville jeg tippe +/- 5.000,- avhengig om du må bytte hals/krone/glass.

Fikk tilbud av Bjerke på service av en Daytona: ca kr3500-4000 uten polering

En kollega fikk nettopp tilbake sin ca 20 år gamle DJ SS fra overhaling uten polering hos Bjerke. Regningen lød på i underkant av 4500 kroner (dvs pristaket som var satt på forhånd). Oppi posen med byttede deler lå det krone med pakning, rotor, glasspakning, baklokkpakning og hovedfjær. Et lite forbehold siden jeg ikke akkurat er HI (Hovedinstruktør - militær sjargong for å være kunnskapsrik) på klokkeinnmat. Men gangsyn og litt teknisk innsikt har man jo...

Siden prisen er noenlunde lik uavhengig av om klokken aldri har vært på service, eller har vært på service jevnlig, forstår vi at selve deleprisen påvirker totalsummen ganske lite. Hvertfall hva angår klokker i SS.

@Edzilla @Reodor F @Rød, litt merkelig de prisene dere oppgir. Var hos Bjerke Karl Johan nå, og fikk oppgitt 6300 for full overhaling. Jeg nevnte at jeg hadde hørt flere få det til en billigere penge, og da jeg nevnte Daytona-service uten polering for 4000 begynte mannen i skranken å flire, og sa det var bare tullpreik. Full overhaling for Daytona lå visst nok på 7500.
Uansett, endte opp med at jeg bare sendte den inn. Til den prisen skal resultatet være bra. Inntil 12 ukers tid er heller ikke veldig imponerende syns jeg.

Redigert av en moderator:
@Edzilla @Reodor F @Rød, litt merkelig de prisene dere oppgir. Var hos Bjerke Karl Johan nå, og fikk oppgitt 6300 for full overhaling. Jeg nevnte at jeg hadde hørt flere få det til en billigere penge, og da jeg nevnte Daytona-service uten polering for 4000 begynte mannen i skranken å flire, og sa det var bare tullpreik. Full overhaling for Daytona lå visst nok på 7500.
Uansett, endte opp med at jeg bare sendte den inn. Til den prisen skal resultatet være bra. Inntil 12 ukers tid er heller ikke veldig imponerende syns jeg.

Har prisen oppgitt på mail fra Bjerke. Så at da er det de som surrer :)

Har prisen oppgitt på mail fra Bjerke. Så at da er det de som surrer :)

De har mest sannsynlig gitt pris på sjekk, ny olje og da uten eventuelle deler?

Jeg betalte 5.000,- for DJ gull/stål med ny plexi, hals, krone og noe smådeler hos Lervik for ett år siden. Tok litt over en uke før den kom fresh i retur ;)

Redigert:
For all del, jeg betviler ikke det du sier, men er ikke prisen jeg fikk relativt høy? @Edzilla

Synes i grunn prisen jeg fikk var lav. Hadde forventet meg at prisen lå nærmere 7k enn 3-4k

Her er tilbudet fra Bjerke.

Hei Eivind,

Dette vil koste ca kr3500-4000 uten polering

Med vennlig hilsen

XXXX XXXXX

Urmaker Bjerke AS
Karl Johansgate 31
0159 Oslo
Tlf: 23 01 02 10

www.urmaker-bjerke.no

De har mest sannsynlig gitt pris på sjekk, ny olje og da uten eventuelle deler?

Jeg betalte 5.000,- for DJ gull/stål med ny plexi, hals, krone og noe smådeler hos Lervik for ett år siden. Tok litt over en uke før den kom fresh i retur ;)

Det tok en uke, og er det samme som min skal ha av service, mens jeg fikk oppgitt inntil 12 uker? Herregud.

Det tok en uke, og er det samme som min skal ha av service, mens jeg fikk oppgitt inntil 12 uker? Herregud.

Betalte 5.500,- u/polering for 16758 mars i år, 10 dager tok det fra Lervik. Her ble ikke glass byttet, bare hals og krone og noe småtteri.