Har noen klokker liggende til salgs på Chrono24, og lurer på hvordan dere pleier å gjøre det mht. forsendelse med fullverdiforsikring, f.eks. en klokke til 40K ?
Skal se nærmere på dem, ja..Jeg sendte pakke med Posten og brukte https://www.secursus.com/en-gb/
DHL/Fedex/UPS har ofte bare partnere i nord, enkleste er faktisk å skrive DHL inn i googlemaps å se på lokale treff.Sliter voldsomt med siden til DHL. Må være den mest uoversiktlige etter SAS.
Klarer ikke å se hva en pakke vil koste med forsikring, ikke hvor man innleverer, egentlig svært lite å forholde seg til.
Sendte dem en mail for noen dager siden, men null respons.
Virker egentlig litt upålitelig.
Skal se nærmere på dem, ja..
Takk for tipset![]()
DHL som gjelder da.Er i samme situasjon. Tips til hvem man kan benytte for å sende en klokke med verdi 60K fullverdiforsikret til Tyskland?
Eller sende med Posten og forsikre gjennom Secursus.DHL som gjelder da.
Eller sende med Posten og forsikre gjennom Secursus.
Jeg gjorde det nylig, og det var ihvertfall enkelt å gjøre.
Nå trengte jeg heldigvis ikke forsikringen, men..
Hvilken av Postens alternativer valgte du, rekommandert sending?Eller sende med Posten og forsikre gjennom Secursus.
Jeg gjorde det nylig, og det var ihvertfall enkelt å gjøre.
Nå trengte jeg heldigvis ikke forsikringen, men..
Har brukt Secursus i flere år, har aldri måttet legge inn noe krav men regner med det ville gått bra dersom man følger instruksen. Pleier å ta foto og video av pakkingen, veie klokke, boks og ferdig pakke dokumentert med foto. Og sender aldri noe f.eks til Italia eller andre tvilsomme destinasjoner som er kjent for at pakker forsvinner.
Vanlig pakke til utlandet og forsikret hos SecursusHvilken av Postens alternativer valgte du, rekommandert sending?
Har lest om det der, og det kan nok se ut som om de som ikke er så fornøyde ikke har lest og forstått hva de skal gjøre og ikke gjøre, herunder det med å skrive innhold og verdi utenpå pakken.Vaf en tråd som rullerte på omega forum her for nokre år siden der fleire ikkje var helt fornøgde når noke gikk gale ved sending . Når alt får bra så er jo alle fornøyde.
Eg tenker vel so at forsikring via Norsk selskap gjer meg litt bedre rusta til å håndtere ting når det først går galt. Men ja . Kem veit .
Har lest om det der, og det kan nok se ut som om de som ikke er så fornøyde ikke har lest og forstått hva de skal gjøre og ikke gjøre, herunder det med å skrive innhold og verdi utenpå pakken.