Selge bil? Eller innbytte?

Nettbil ser definitivt interessant ut - det er vel kanskje det mest fristende alternativet akkurat nå.
Og jeg synes Enyaq ser mye finere ut enn ID.4, pluss at den er rimeligere. Win/win.
Når det kommer til forskjellen mellom disse er Enyaqen helt klart i ledelsen. Den fremstår som mer premium enn ID4, som er litt generisk. God, gjennomført og kjedelig VW-kvalitet, men ikke noe mer. ID4 er for øvrig klart billigst (520-ish for ID4 Max vs 570-ish for iv80) i noenlunde maksede utgaver som er det det ser ut til at vi går for.

Prøvde Nettbil i dag. Fikk anslag på oppmot 200k i pris, som ville vært flott.
Budrunden endte på 154k.
Nettbil prøvde da å argumentere for at man måtte forvente en mye lavere pris nå som drivstoff er så dyrt.

Jeg valgte å ikke godta budet.

Prøvde Nettbil i dag. Fikk anslag på oppmot 200k i pris, som ville vært flott.
Budrunden endte på 154k.
Nettbil prøvde da å argumentere for at man måtte forvente en mye lavere pris nå som drivstoff er så dyrt.

Jeg valgte å ikke godta budet.
Med det argumentet hadde jeg faktisk kommentert at jeg ikke var klar over at Nettbil var en vernet bedrift. Problemet i dag er at mange forhandlere ikke har nybiler å tilby. Det er 1-2 års ventetid på mange merker og modeller. Har du en nyere kurant bruktbil så har du greie kort på hånda etter min mening ;)

• Liker
Reaksjoner: Spring Drive
Nettbil tar et gebyr på 5k til 19k avhengig av prisen du får for bilen din.
De påstår det er forhandleren som da betaler dette gebyret for å få kjøpe bilen.
Men når det direkte fører til at selger får samme beløp mindre for bilen, så er det vel i aller høyeste grad kunden som egentlig dekker det.
Du får heller ikke vite hva gebyret er på din bil.