Seiko "Tuna"-tråden

Dropper å selge denne videre. Den er for kul. Det får heller bare være litt overvekt divere i boksen.

E64CEB5D-DC2C-4EE5-AFDF-BB551A08EF82.jpeg
 
Da ble det en Tuna, kjøpte denne SRPF81K1 i underkant av 3000 kroner, mulig det blir en full size senere- Inntil videre holder det lenge med denne. Bestillte også en lenke til denne fra en Seiko monster, tipper det blir innertier...
Akkurat denne har jeg fundert litt på i det siste, og under 3k er veldig sympatisk. Ny fra butikk eller brukt?
 
Her trodde jeg jeg hadde postet! Tuna var min første ordentlige klokke, etter flere år med gullsmed-ræl og deretter to vintage rælklokker fra loppis.

I 2020 var jeg ferdigutdannet og flyttet hjem med bachelorgrad i fagfeltet som tilhørte min daværende arbeidsplass, detaljhandel. Jeg følte meg dermed overkvalifisert og var forøvrig den eneste lokalt med fagutdanning. Vi bygget ny butikk og jeg jobbet 10-14 timer til dagen inkludert søndag(er). Surt og tungt, men det ville være verdt det! Tilleggene skulle gi meg et klokkebudsjett på ca. 10 000 kroner! Endelig på tide med et ordentlig ur!

(Jeg sendte bilde av standard-Tuna til en kamerat og sa at den var et "stygt beist, og allikevel...".
Så så jeg den hvite "Street Series"-versjonen og skrev til ham: "Dette må være den styggeste Seiko-dykkeren noen gang".)


... Det jeg hadde glemt var at det var nylige endringer i ledelsen og eierskap av bedriften. Jeg hadde ikke kontrakt og hadde ikke hatt noe behov for det de 4 foregående årene, ettersom sikkerheten min var den dødelige kombinasjonen "kvalifisert og dyktig" og "ung og dum".

Dermed fikk jeg utbetalt en svært mager lønn på timepris for ringevikarer og uten tillegg. D'oh! Kameratene mine fikk opp mot 15 000 bare i tillegg for den samme perioden.

Jeg var veldig frustrert over å måtte skrinlegge klokkedrømmen. Jeg tok meg fri og fant ut at vi hadde en urmaker lokalt som solgte Seiko. Jeg bestemte meg for å ta en titt, for å kartlegge litt hva jeg skulle se på i fremtiden. Jeg var ganske bestemt på automatikk, helst "Mini Turtle" eller kanskje en Alpinist? Måtte i hvertfall ikke være stort og utilitaristisk, for det skulle måtte gå til skjorte med eller uten T.

Jeg fikk sett på en del forskjellig, og bakerst i Seiko-skapet sto jammen den fæle hvite gate-tunaen. Men, bare for løye som vi sier, kunne jeg få sett på den?

Den har jo sin sjarm da!
...
...
... Hmm, du har ikke en oransje Nato-rem i rette størrelse? Bare for løye, altså.

vZ4mby2.jpg



Når jeg ser på dette bildet fra dagen jeg kjøpte den, må jeg si at den faktisk kler plastdrakten veldig godt. Jeg kjøpte siden en stålkasse fra Yobokies, som har stått på siden ca. Desember 2020.

oQB3f7c.jpg


Denne går nok ingen steder, selv om jeg ikke har så mye praktisk bruk for den i dag. Jeg skulle ønske jeg gikk med den oftere!
 
Har flippet noen klokker og den eneste jeg savner er en 300m Tuna. SBBN017, med Marinemaster på skiva. Går fremdeles og leter etter den i boksen noen ganger.