Enig. Jeg kan forstå de. Gs skal liksom prøve seg mot de store gutta, og de vil ha KS for å dra i land 20-60k segmentet.
Jeg er jo superfan av eldre GS og KS, men ikke helt overbevist med det de holder på med her. De har "relansert" et lass forskjellige king seikoer. Noen har de riktige proposjonene, noen ikke. De er ihvertfall ikke rene relanseringer. KS44-9990 og 45-8010 som de nå har relansert er jo i dagens moderne utgave med automatiske low beat verk. Ikke manuell hi-beat som 45 skal være, og ikke skikkelig low-beat som 44 skal være.
Klart skjønner jeg at de driver butikk. Hvem gjør vel ikke det?, men det blir litt halvhjertet og halveis hele greiene. Spesielt da man ser på prisen, og vet hvor jævelig billig seiko kan produsere disse klokkene. Litt mer kunne man krevd mener nå jeg.
De kunne vel heller gjort slik som KS var tiltenkt i utgangspuktet? Et noe billigere alternativ til GS, som delte urverkene, men kanskje hadde litt lavere finish på verksplater osv. Med originale design vel og merke. De har jo mye fin inspirasjon å kunne hente her og der, uten å kopiere seg selv 100%.
Mine 2 cent.