Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Nokon som kjenner til ein forhandler som har ein Seiko Presage Arita Porcelain Limited Edition – SPB267J1 liggande? Skulle kjøpe ein slik til 50% rabatt i vinter, men brukte ein ettermiddag for lenge til å bestemme meg, og den vart dermed solgt. Av det eg finner på nett, er den utsolgt over alt. Eg ante håp på Otteren, men det var feil på lagerstatus

Nokon som kjenner til ein forhandler som har ein Seiko Presage Arita Porcelain Limited Edition – SPB267J1 liggande? Skulle kjøpe ein slik til 50% rabatt i vinter, men brukte ein ettermiddag for lenge til å bestemme meg, og den vart dermed solgt. Av det eg finner på nett, er den utsolgt over alt. Eg ante håp på Otteren, men det var feil på lagerstatus

Vet om en ny en i japan til 1500 usd +frakt og moms.

Ser det ligger en på chrono24 til ca samme pris, samt en brukt en til ca 11k +moms og frakt.

Klokka eg har bestilt, ser ut til å ha to ref.nr, spb267j og spb267j1. Nokon Seiko guruer som veit om det er samme modell, eller er det to forskjellige klokker? Når ein søker på dei ulike ref.nr ser det tilsynelatende ut som det er samme klokke.

• Liker
Reaksjoner: Mortbecken
Sponset

king-seiko-tidssonen-1.jpg

Jeg tenker fortsatt jevnlig på en plommerød King Seiko, men kolleksjonen rommer flere spennende modeller. I samarbeid med Seiko deler jeg noen betraktninger, og presenterer to aktuelle referanser.

SPB453_d_RGB-trio.jpg

Seiko lanserer oppfølgeren til den populære SPB143. Her er nye Seiko Prospex 1965 Heritage Diver’s Watch!

Syns disse er kule, liker spesielt den gule som er limited (eller special). 6r55 urverket er også stabilt og bra og 300m er jo nice å ha når man dupper i vannkanten som en dupp med el øl i handa. Klokka overlever i det minste. Skulle gjerne hatt krona på klokka 4 istedet for 3, men man kan ikke få alt heller. Blir nok en anskaffelse tror jeg.

Den har monoblock kasse og må åpnes i front . De fikk ikke lov av Seiko å åpne disse her når de var under garanti før i hvertfall . De sendte dem til Seikos service senter i Nederland .
Følger opp denne, i tilfelle noen søker på det senere. Hadde min SBDX017 på service nettopp. Måtte sendes til Nederland. Kom på 6600, da byttet de også bezelfjæra. Høyst uvitenskapelig måling etter service, så har den gått på sekundet korrekt i over 24 timer etterpå.

• Liker
Reaksjoner: Preacher og seiltid
Jeg har så lenge gått og sett på Seiko.
Det er et merke jeg har savnet i min samling lenge.
Så plutselig, helt uventet, blir jeg Seiko eier. Dette er jo spennende.

8- D

Seikoentusiaster!
Jeg har fordypet meg litt i Seiko Alpinist, og er nysgjerrig på om noen på forumet eier noen av disse referansene (se neste innlegg)

Send meg gjerne en melding, jeg har et par spørsmål :)

Besvart:
SBCJ019 / SBCJ021 / SBCJ023 / SBCJ031
SCVF005 / SCVF007 / SCVF009

Redigert: