Seiko Sportura ska511p2

Medlem
18. juli 2012
Innlegg
16
Sted
Oslo
Har kjøpt meg denne klokka som min "første". Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke kan mye om klokker, selvom interessen er der og jeg har i det siste lest mye og bygd opp kunnskapen min sakte, men sikkert.

Har fryktelig lyst på en Benarus Sea Snake i steden og vurderer å levere tilbake Seikoen. Dette til tross for at jeg synes det er et pent ur.

Det jeg lurer på er om noen av dere ekspertene kan fortelle meg om Seikoen er et godt kjøp eller ikke? Ville dere levert tilbake Seikoen og gått for Benarusen? Er ganske usikker.

Litt info om Seikoen:

- Kinetic urverk
- Safirglass
- 44mm urskive (49mm inkl. krone)
- Roterende bezel
- Vanntett til 20 ATM

Betalte 4500,- for den.
 
Her er klokken forresten

seiko19.jpg
 
Jeg synes generelt at det er en del litt merkelige greier blant Seikos kinetic-klokker, men den der var i grunn ganske bra synes jeg. Det er nok mange her som vil foretrekke et rent mekanisk ur av prinsipp, og således råde deg til å velge den andre. Det er to ganske forskjellige klokker, hvilken du burde velge kommer jo an på hva du prioriterer. Benarusen er mer en kuriositet enn Seikoen, og slikt som du antageligvis vil sette mer pris på om interessen øker og det begynner å dukke opp flere klokker hos deg. Seikoen er mer praktisk for en "vanlig person" som trenger en god og presis klokke.
 
Jeg ville valgt Benarusen i dette tilfellet. Uten tvil.

Fulgte rådet ditt Minuteman, Seikoen er retunert, Benarusen på vei. Forøvrig er Steve hos Benarus en meget hyggelig type og ga meg super service og svarte personlig på alle spørsmålene mine :p

Har bestemt meg for en Orange Monster isteden da jeg fortsatt er Seiko-fan!
 
Sea Snake er ei flott klokke og et godt valg. Bestilte du med Mesh lenken? Jeg bruker min mer med den enn den medfølgende vanlige lenken.
IMG_0201-2.jpg
 
Sea Snake er ei flott klokke og et godt valg. Bestilte du med Mesh lenken? Jeg bruker min mer med den enn den medfølgende vanlige lenken.
IMG_0201-2.jpg

Ja jeg venter den nå hvert øyeblikk, må si jeg gleder meg som en liten unge :D Bestilte ikke med Mesh lenken da jeg var litt usikker på om det var "meg". Dama mente også at jeg kom til å se ut som en hallik:confused: Uansett så var den småfrekk med Mesh'n på bildet ditt! Bestilte dog med ekstra poly-rubber dive strap som jeg tror kommer til å få mest armtid.

Nå venter jeg bare spent på om noen her inne vil selge en Seiko Orange Monster så har jeg en fin start på klokkesamlingen min;)