Seiko "Spork" SRP043

Da har jeg pruta og styra, og regnet ut at med fortolling, porto og hele pakka så endte jeg til slutt opp med 3000 kr. I følge eier har han kun brukt denne klokka 2 ganger i max 1 time totalt (da han syntes den var litt for stor/tung). Den skal være i perfekt stand, og eske, kvitteringer, stemplet seiko garantikort osv følger med.

Vet dette er mye penger for en brukt Spork, men de er jo ikke akkurat lette å finne i denne tilstanden lenger. Og jeg syntes det ble litt vell dyrt å betale 4700 for hos Alf Lie :)

Er veldig spent på dette kjøpet, mitt første bruktkjøp på klokkefronten. Holder dere oppdatert jeg :)

Grattis!
Da gleder vi oss til unboxing. Og velkommen i Spork-klubben.
 
@morpheus, ikke ment for å være kjip og jeg vet du er en kul fyr. Men oppfordring eller ikke, skulle kjøper få selger å merke en kjøpt vare med egentlig verdi over 1000,- kroner så er det soleklart et overtramp mot forskriftene.

"Får du tilsendt en gave fra en privatperson bosatt i utlandet, er den toll-
og avgiftsfri dersom verdien på varen er under 1000 norske kroner. En gavesending er en vare som sendes uten noen form for vederlag fra
privatpersoner bosatt i utlandet til privatpersoner i Norge. "
 
@morpheus, ikke ment for å være kjip og jeg vet du er en kul fyr. Men oppfordring eller ikke, skulle kjøper få selger å merke en kjøpt vare med egentlig verdi over 1000,- kroner så er det soleklart et overtramp mot forskriftene.

"Får du tilsendt en gave fra en privatperson bosatt i utlandet, er den toll-
og avgiftsfri dersom verdien på varen er under 1000 norske kroner. En gavesending er en vare som sendes uten noen form for vederlag fra
privatpersoner bosatt i utlandet til privatpersoner i Norge. "

Når det er sagt så sendte selger i dette tilfellet pakka med full pris på papirene, noe annet ville egentlig vært uaktuelt for meg da jeg er opptatt av at sendingen skal være forsikret og at jeg ikke vil gjøre meg til kjeltring over en brukt seiko klokke :) ..

Og det var igrunn greit å få lest reglene rundt "gave-sending" da jeg ikke var klar over at grensa var på 1000,. Så takk til Morpheus for det!

-Erikssen
 
Da har spork'n min ankommet :) Veldig veldig fornøyd med den.. Sitter som støpt på handa og er utrolig behagelig å bruke på tross av at den er svær/tung. Veldig pent eksemplar også, men ur-makeren som forkortet lenken trodde den antageligvis var polert engang før salg (fordi han fant noe rester av et polerings middel i låsen). På 2 døgn så går den nå ca 13 sekunder for fort..

Den går mer og mer nøyaktig for hvert døgn jeg måler den, så satser på at jeg får den like nøyaktig som min Hvite "Glossy Diver" (+5 sek).

536801_10151102311922234_879331834_n.jpg

Photo by kayerikssen • Instagram
 
Bestilte ny orginal lenke til denne også, bare sånn tilfelle de går ut av produksjon de lenkene og. Slipper å være like redd for å smelle lenka inn i ting på jobben da ;)