Seiko NH35A

Da har Armidan vært på armen i tre døgn og resultatet er. Døgn 1 +35 sek. Døgn 2 +5 sek. Døgn 3 +7 sek. Døgn 4 +6 sek Holder den seg rundt der den er nå vil jeg ikke si at det er så så fryktelig dumt :) Etter hvor lang tid kan man si at klokken en ferdig med "innkjørings" fasen sin?
 
Redigert:
A8

Kan som mitt første bidrag her inne vise et bilde av min A8 som jeg har hatt i ca. 3 uker. Noe varierer med +2-4 sek/døgnet, så må jo si meg meget fornøyd med det! Ellers har den fått en custom-rem gjennom en kontakt på WUS. Synes den har blitt ganske så snasen =)

1347681d1389875052-armida-a8-brass-wrist1.jpg
 
Fortsatt veldig fornøyd med min A8! Føler min går veldig nøyaktig ved bruk hvertfall :)
Har ikke prøvd å bytte bezel enda, må vel prøves.






Her går det i naturlig patina, ikke noe egg etc som jeg ser folk drive med :p



 
Redigert:
Her går det i naturlig patina, ikke noe egg etc som jeg ser folk drive med :p

Helt enig med deg @mrrockbell! Patinaen blir mye finere på disse messingklokkene når man lar den komme naturlig :)

Magretten jeg nettopp solgte fikk ihvertfall en helt herlig brunaktig patina. Håper at min nye A8 får det samme!

Edit: Legger ved et illustrasjonsfoto. Synes ikke så godt på bildet, men hvis du ser nøye ser du at noen områder er mørkere.
DSC_1272_zps4cb791c1.jpg
 
Redigert av en moderator:
Slenger meg på naturlig patina, ganske sikker på at det gir bedre resultat når det skjer over tid, også er det jo morsomt at hele prosessen foregår på armen! Ble overrasket over at patineringen startet såpass tidlig, ser godt at den har blitt mørkere noen steder allerede. Spesielt på baksiden har den blitt mye mørkere.

 
Redigert:
Da har jeg sjekket avviket over første døgnet på min Armida A8 og jeg måler +2 sekunder i avvik ved normal bruk :mrgreen:

Skal ta den på timegrapheren på Søndag for å se hva den sier avviket er i forskjellige posisjoner. Det får bli den store manndomsprøven.
 
Kan som mitt første bidrag her inne vise et bilde av min A8 som jeg har hatt i ca. 3 uker. Noe varierer med +2-4 sek/døgnet, så må jo si meg meget fornøyd med det! Ellers har den fått en custom-rem gjennom en kontakt på WUS. Synes den har blitt ganske så snasen =)

1347681d1389875052-armida-a8-brass-wrist1.jpg

Liker denne messingsaken med grønn skive!
Har liksom venta p første Armida A7 evt A8 for salg på sonen, men ser ut til at dette er "keepers" for dei fleste.
Kunne dog som nevnt tidlegare tenkt meg utan datovindu... Men...
 
Harde fakta

Da har Armidaen vært på timegrapheren for å teste nøyaktigheten på urverket. Resultatet ser du her:

Med kronen ned
Accuracy: +3 s/d
Amplitude: 227
Beat error: 0,4 ms

Med kl 12 ned
Accuracy: +1 s/d
Amplitude: 225
Beat error: 0,4 ms

Med kronen ned
Accuracy: +3 s/d
Amplitude: 227
Beat error: 0,4 ms

Med kronen opp
Accuracy: 0 s/d
Amplitude: 225
Beat error: 0,2 ms

Med skiven opp
Accuracy: +4 s/d
Amplitude: 230
Beat error: 0,6 ms

Alle verdiene varierte litt og holdt seg ikke helt stabile. De er derfor lest av etter beste evne.

Det er tydelig at opplevd nøyaktighet og nøyaktigheten i ulike posisjoner er to helt forskjellige ting. Min Armida har nå jevnet seg ut til ca 1 sekund avvik på 3 døgn. Dette er jo da fordi klokken blir brukt og er i mange forskjellige posisjoner iløpet av en dag.

Når det er sagt så er jo alle nøyaktighetene innenfor COSC-standard og det må jo kunne sies å være bra for en så billig klokke :)