Seiko NH35A

Medlem
30. juni 2013
Innlegg
4.341
Sted
Drammen
Ser at et par av de som har kjøpt seg Armida-klokker med Seikos NH35A-urverk skryter av nøyaktigheten til urverket. Så lite som 1 sekunder på en uke har blitt nevnt. Dette vekket nysgjerrigheten min :mrgreen:

Ser at følgende dokument opplyser nøyaktigheten til ca -20 - +40 s/d:
http://www.timemodule.com/sii/pdf/nh35a_SS.pdf

Er det flere her som har erfaringer med dette urverket? Er det bare flaks at Armida-eierne har fått veldig nøyaktige urverk eller gjelder dette generelt for flere?

Kjenner en Armida kan friste litt som et billigkjøp :eek:
 
Jeg er en av dem som har skrytt av nøyaktigheten på Armida, A7 i mitt tilfelle. Har brukt klokken jevnlig gjennom romjulen, og avviket er på kanskje litt i underkant av et sekund på den tiden, ja. Er intet mindre en særdeles imponert!

Ser forresten at NH35-urverket også står i de nye Maranez Layan-modellene, som jo er et enda billigere alternativ enn Armida.
 
Opplever at min Armida A8 holder tiden forbløffende bra. Begynner nærme seg en uke nå og avviket ligger på ca -1 så langt. Nærmere -0,5 enn -1,5 / -2. Ikke verst for en klokke som koster rundt 2 lapper. :)

Ingen av mine andre klokker har kunne målet seg mot denne messingklumpen.

Opplyst nøyaktighet til -20 - +40 s/d....ja....ja :D

Blir interessant å følge utviklingen på nøyaktigheten videre.

Grunnet dette blir det vanskelig å legge fra seg klokka.

@acnorway løp og kjøp! :)
 
Redigert av en moderator:
@Yallaboy, du som har flippet deg gjennom det meste; Har du hatt en Helson Shark diver bronze i ditt eie?

Dersom svaret er ja, kunne du sagt noe om den opplevde kvaliteten på Helson satt opp mot Armida?
 
Redigert av en moderator:
@acnorway

Som mannen som tidligere flippet klokker raskere enn sin egen skygge, har jeg selvsagt hatt Helson Bronse diver. :)

Jeg vil si Armida A8 er en grei erstatning for Helson Bronse diver. Det var nettopp savnet av en Helson Bronse som fikk meg til å bestille en Armida i messing. Ut i fra det jeg har funnet på diverse utenlandske forum er de fleste fornøyd med kvaliteten og finishen på klokkene. Den gir nesten samme følelse til en brøkdel av prisen, klokken blir også levert i samme type emballasje.
 
Redigert av en moderator:
Er og lysten på å bestille ei sådan.
Men ønsker helst uten dato, noko som ikkje er å oppdrive.
Står vell heller ikkje noko om når det blir produsert fleire no date.

Nokon som veit?

Får vel eventuelt vente til ei kjem på brukten, men om dei er så stabile som det ryktes blir det vell sjelden salg...



Den til Yallaboy er sweet med brun lærreim!
 
Vurderer sterkt en A8 selv. Tenker datovinduet er så lite at det ikke betyr noe. Men grønn eller sort dial? Hmm..
 
@acnorway led meg ikke inn i fristelse. ;) Dette skulle være året da klokkene bare skal inn.

Vil ihvertfall sikre meg førsteplass i køen dersom du skulle få et tilbakefall @Yallaboy ;) Du vet, det er jo ikke alle som klarer å slutte så brått :eek:

Uansett absolutt en fin klokke og morsomt å se at ikke jeg er den eneste som har blitt fristet av messingklumpene som har dukket opp her inne på Sonen.
 
Redigert av en moderator:
De uten datovindu forsvant fort, det var en slik jeg helst ville ha, men jeg klarer fint å leve med det lille datovinduet. :)
Skal fint kunne "leve" med det eg og...
Berre veit at den finnes uten og da...:)
Off... Detaljfokusen kan av og til ta litt over..
 
Det er fortsatt mulig å få A7 uten dato. Ikke den svarte jeg har, med C3 lume, men et par av de andre modellene. Kan absolutt anbefales.
 
Min messing klomp har vært på armen i 24 timer nå og ligger 35 sekunder foran skjema. Ganske stor forskjell fra dem som ligger på 1 sek på ei uke må jeg si :p
 
Min messing klomp har vært på armen i 24 timer nå og ligger 35 sekunder foran skjema. Ganske stor forskjell fra dem som ligger på 1 sek på ei uke må jeg si :p

Ja det var jo en litt annen erfaring. Kan jo selvfølgelig fort hende at den roer seg litt etterhvert. Det blir jo spennende å se. Post gjerne en oppdatering etterhvert om den begynner å vise tegn til å roe seg.

Ellers så har jeg en mistanke om at dette kan være et typisk urverk der man kan ha flaks/uflaks med hvor "bra" akkurat ditt eksemplar er.
 
Min messing klomp har vært på armen i 24 timer nå og ligger 35 sekunder foran skjema. Ganske stor forskjell fra dem som ligger på 1 sek på ei uke må jeg si :p

Såpass, ja... det var jo "litt" forskjell fra hva jeg har opplevd.

Kanskje de har puttet inn et highend urverk i A8'n min som en intern spøk på fabrikken, de ler sikkert godt der nede nå. :mrgreen:
 
Får håpe den roer seg litt etterhvert, så poster jeg oppdatering på det om en liten stund.
Kan det være forskjell fra de med og uten dato?

Hehe, isåfall har du gjort tidenes kupp :D
 
Da har jeg gjort et kupp også! :D Ser merkelig nok at min A7 dro på seg +5 sekunder på et døgn da jeg ikke brukte klokka, men da den lå stille med krone opp... De dagene jeg har brukt den i min særdeles aktive jobb som skrivebordsnisse, så har den derimot holdt tiden på atomklokke-nivå... :)