Sea-Dweller-tråden

16660
IMG_5080.JPG
 
Jeg kommer nok om ikke lenge til å gå på en Sea-Dweller 43mm smell snart, synes denne ser bølletøff ut selv om jeg ikke har de groveste håndleddene. Submarineren hadde kanskje vært det opplagte valget tatt str på håndleddene i betrakting, men synes SD 43mm er så mye rårere å se på.

Er spent på å høre hvorfor dere fortrekker en større SD vs en Submariner?
Er eksempelvis at dere har bjønnelabber så Submariner blir for liten, eller er det helt andre variabler dere har vektlagt.

Dypeste jeg kommer med denne klokken er nok badekaret hjemme, eventuelt en halvmeter ekstra i et badebasseng en sjelden gang. Ser at det skrives at dette er verktøy for dykkere, men regner ikke med at de fleste av dere er undervannseksperter, og at en kan gå med hevet hode med denne klokken på armen, selv om en stakkar er en grå kontor-rotte?
 
Er spent på å høre hvorfor dere fortrekker en større SD vs en Submariner?

Egentlig motsatt for meg. Ønsket meg i 2016 en moderne Rolex dykker med bl.a.keramisk insert og glide lock. Jeg syntes imidlertid at den såkalte maxi-kassen til nye subs var for stor. Gikk da for en 116600 og er veldig fornøyd med det.

20180630_144521-01.jpeg
 
Vanskelig å si, siden BP FF er på rem. Men føler kanskje at denne er noe mindre. Men veier mer pga lenken. Nøyaktig gramforskjell vet jeg ikke. Men den er meget behagelig på mitt håndledd. Altså den nye SD43.
Hva er omkretsen på håndleddet ditt?

Vurderer sterkt en SD43, og ca 17cm i omkrets......
 
Ja, den burde vel ikke være umulig å bli kvitt om den skulle vise seg å bli for stor :)
 
Den satt veldig fint @Dr. Fiddy, takk for titten:)

Jeg har i dag en klokke med 49mm lug til lug, og 50mm blir nok helt i grenseland, men denne er vel neppe tungsolgt om det skulle vise seg å bli bomkjøp.

Hvordan opplever du tykkelsen, synes du den blir tykk og lett å slå i dørkarmer etc?

Men str er jo også det som gjør den bølletøff etter mitt syn;)

Går denne til fint tøy, eller blir den for stor og røff til det?

Denne modellen med rød tekst på skiva blir neppe produsert i all fremtid så jeg bør vel slå til om ikke for lenge muligens, før bruktprisene blir enda sykere:)
 
Redigert:
Jeg kommer nok om ikke lenge til å gå på en Sea-Dweller 43mm smell snart, synes denne ser bølletøff ut selv om jeg ikke har de groveste håndleddene. Submarineren hadde kanskje vært det opplagte valget tatt str på håndleddene i betrakting, men synes SD 43mm er så mye rårere å se på.

Er spent på å høre hvorfor dere fortrekker en større SD vs en Submariner?
Er eksempelvis at dere har bjønnelabber så Submariner blir for liten, eller er det helt andre variabler dere har vektlagt.

Dypeste jeg kommer med denne klokken er nok badekaret hjemme, eventuelt en halvmeter ekstra i et badebasseng en sjelden gang. Ser at det skrives at dette er verktøy for dykkere, men regner ikke med at de fleste av dere er undervannseksperter, og at en kan gå med hevet hode med denne klokken på armen, selv om en stakkar er en grå kontor-rotte?

Ville sett 43mm live før kjøp. Selv syns jeg den har snodige proporsjoner (kasse/lenke) og at den er for stor.

Ville selv valgt 16600 eller 116600 før 126600! For mine kontorpinglearmer på ca 17,5cm er 16600 perfekt.
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Ville sett 43mm live før kjøp. (........ )og at den er for stor.

+ 1

Synes klokken er grisefet, men den er dessverre for stor for meg :(

Jeg trives med store klokker, både Ploprof og Panerai - men du skal ha litt størrelse på håndleddene for å passe nye Dweller’n.....

Prøv først :)
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Enig, veldig gode betraktninger @Dr. Fiddy :)

Tar poenget om at klokken bør prøves først!

Fant denne omtalen på enda spinklere håndledd enn jeg selv har, noe som gav meg et lite håpo_O

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=557788

«For stor» handler ikke nødvendigvis om hvordan klokker passer på og ser ut på håndleddet.

Jeg bærer fint DSSD og SD43, men klokkene ser uansett store ut.

Disse går ikke under skjorta, om det er en aktuell problemstilling?

De kræsjer også mye oftere i dørkarmer etc.

Tyngde kan være ubehagelig. Både 116660 og 116600 har jeg hatt, sitter fint på armen, men etter en stund opplever jeg tyngden som ubehagelig på håndleddet. Vondt rett og slett. Men så er jeg ganske pysete da.

Litt som Planet Ocean. Den nye 43,5mm (?) er nydelig, men innmari klumpete.

Takke seg til perfekte 16600!

IMHO