Sea-Dweller 43mm vs Sea-Dweller 40mm

Hvilken SD liker du best?

• 43mm

Stemmer: 34 24,3%
  • 40mm

Stemmer: 106 75,7%

• Antall stemmer
    140
Svaret til dette hadde vært en SD4000 med rød merking i 42mm.
Etter min mening har Rolex spilt feil kort og knust sin SD historie med en Sub cyclop.
Og dette fordi de selger mer Subs enn SD:confused:

Jeg forstår ikke helt at det er så mange som er så negative til cyclops - dette er jo tross alt et av kjennemerkene til Rolex. Intensjonen bak den originale Sea-Dweller var jo også å ha cyclops, men datidens buete plexi-krystall klarte ikke påkjenningen. Det klarer dagens krystall. Og, fordi cyclopsen er limt på, så er det jo bare å fjerne den hvis man vil. Smak og behag ;)

For meg er dette endelig en Rolex-dykker i en størrelse som passer meg bedre. Med oppdatert verk, rød skrift og bedre proporsjonert lenke, så er dette en absolutt vinner i mine øyne :)

• Liker
Reaksjoner: Grendel og TomB
Jeg forstår ikke helt at det er så mange som er så negative til cyclops - dette er jo tross alt et av kjennemerkene til Rolex. Intensjonen bak den originale Sea-Dweller var jo også å ha cyclops, men datidens buete plexi-krystall klarte ikke påkjenningen. Det klarer dagens krystall. Og, fordi cyclopsen er limt på, så er det jo bare å fjerne den hvis man vil. Smak og behag ;)

For meg er dette endelig en Rolex-dykker i en størrelse som passer meg bedre. Med oppdatert verk, rød skrift og bedre proporsjonert lenke, så er dette en absolutt vinner i mine øyne :)

Som jeg har sagt på en annen tråd...

"Mange får det ikke til å svelge cyclopen ser jeg(kommentarer overalt)...
Og noen kommer med "- The original SD DID HAVE A CYCLOPS, PEOPLE! It just kept popping off in testing so was removed from the production run. So technically speaking, this is true to the original design."

Men da er det lenge siden Rolex kunne kommer med en cyclop på sine -dype dykkere- klokker: siden de bruker safirkrystall faktisk.
Problemet var nok at glasset da tiden var i pleksi og at når den bøyde/deformerte seg under trykket, cyclopen sprettet av...Nei?
Hva heller?
Men plutselig, Rolex bryte med en "tradisjon" fordi de finner ut at de SD selger seg ikke så bra som sine Subs og de konkluderte at dette hadde noe å gjør med cyclopen... ?? Seriøst...

Hva Rolex har gjort? De har splitet fansene sine: spesielt siden de slutter å produserer den SD uten cyclop."

Jeg tror at en sånn i 42 eller 43mm hadde gjort seg bedre ut i markedet.
Men det er min mening... Og siden jeg er ikke Rolex-Fanboy tar jeg kanskje feil...
RPR_New_seadweller_rolex_2017_.jpeg

Jeg tror at en sånn i 42 eller 43mm hadde gjort seg bedre ut i markedet.
Men det er min mening... Og siden jeg er ikke Rolex-Fanboy tar jeg kanskje feil...
Vis vedlegg 34831
Ikke noe feil eller riktig her. Det kommer alt an på smak og behag. Og cyclops er jo mulig å fjerne, så da passer jo klokken både de som liker cyclopsen og de som ikke vil ha den, men som liker resten av klokken ;)

Ikke noe feil eller riktig her. Det kommer alt an på smak og behag. Og cyclops er jo mulig å fjerne, så da passer jo klokken både de som liker cyclopsen og de som ikke vil ha den, men som liker resten av klokken ;)

De som hater cyclopen skal kanskje mest stå unna enn å styre med å få den vekk. Nei?
Hver sin lyst...

Rolex tenkte vel de skulle lage en "sub-killer" med den nye SD´n,

Redigert:
Jeg tror det er en fordel å se og prøve den nye modellen på, før man avskriver den helt. Det er generelt liten vits å mene noe absolutt kun basert på bilder.

• Liker
Reaksjoner: Vasbotten og JD83
Det er jo litt komisk hvordan fansene i årevis har klagd og skreket for å få en sub type klokke med bedre tilpassede lugs og lenke, 42 mm, rød skrift ++ og når Rolex faktisk har laget akkurat det mange har bedt om så er det også feil.