Santos-Dumonts julekalendergalleri

Tusen takk for en fantstisk julekalender, helt på høyde med minnene om barndommens julekalendre. Bøyer meg i støvet for din formidable kunnskap og alt arbeidet som er lagt ned.

Har som regel åpnet morgendagens luke like før midtnatt, og har følt meg som en barn som har smugåpnet neste dags kalendergave på forskudd.

Riktig god jul og lykke til med valget om hvilke av dine fantastiske Zenither som skal få litt julearmtid:)

Tusen takk for at du har viet tiden din på denne måten, helt fantastisk. Ønsker deg en riktig god jul, du har fortjent fri nå uten å måtte se på klokken, i hvertfall for en kort stund.

BRAVO BRAVISSIMO. Takker så mye for en flott adventstid, og ønsker deg en riktig god jul :)

Jeg har fulgt denne tråden hver dag. Og hvilken tråd det har vært! Tusen takk for spennende lesning, nyttig lærdom og morsomme digresjoner. Dette har absolutt vært et høydepunkt i lesningen min i julen!

Zenith er et flott klokkemerke og en av de stor grailene (for meg) som jeg mangler i min samling er nettopp en Zenith Chronometer fra 50 tallet med det berømte 135 kaliberet. Det er spesielt av flere grunner men kanskje først og fremst pga. den store balansen og at minutt tannhjulet er flyttet ut av senter for å få plass.

Du er en mann av mitt hjerte Santos. Jeg håpet at denne skulle dukke opp i dag. Zenith med det legendariske kaliber 135 på juleaften blir helt riktig etter en slik utrolig flott julekalender. Julenissehistorien var kostelig og ble lest av flere enn klokkenerder her i familien :)

Jeg ønsker med dette deg og dine en riktig god jul!

Jeg må nok en gang slutte meg til gratulantene. Takk for en fantastisk julekalender. Likte veldig godt dagens luke, med flere spørsmål enn svar. Er det ikke det som er spennende? Det vi IKKE vet.

Min julegave til deg, med et ønske om en riktig god jul, er Andre Bjerkes dikt "MInuttene", som understreker noe av det du skriver:

Vi er minuttene.
Hør som vi går!
Time for time.
År efter år.

Vi går som ebbe
og flo ved din strand,
Livsminuttenes
tidevann.

Hva fikk du levd i oss?
Hva fikk du gjort?
Uavbrutt renner vi
bort, bort.

Alltid en bølge som
ruller forbi:
det som bestandig blir
borte, er vi.

Riker går under,
og sekler tar slutt.
Ett blir tilbake:
ett levet minutt.

Det korteste var
hva de færreste rakk.
Tikk!, sa ditt pendelur.
Svarte du; takk!?.

Time for time
år efter år
renner minuttene.
Hør som vi går.

Tusen takk for en tankevekkende avslutning på et fantastisk prosjekt! Dette har virkelig vært givende, variert, og en glede å ta del i fra begynnelse til slutt.

Og til spørsmålet om hvorfor dette er senit av Zenith: Kan det være at det har med tallet 135 å gjøre?

Helt enig i det du skriver, reim; for et bidrag til sonen S-D har gitt oss.
Og når det gjelder gåten, tror jeg du har rett.

Nr 24 er klokken som sikrer at tiden til S-D måles nøyaktig.

Edit: God jul til deg og dine S-D, og måtte nissen innse at du fortjener en ekstra påskjønnelse i år :D

Jeg tar av meg hatten og bøyer meg i støvet i nesegrus beundring og takknemlighet for alt ditt arbeid og alle dine anstrengelser for å gjort denne adventstiden til en virkelig høytid for oss alle.

God jul, Santos-Dumont, og måtte hell og lykke følge deg videre i din verden av Zenith og i ditt engasjement for dette fantastiske klokkemerket!

Her er det bare å slenge seg på, stor takk til S-D for en flott julekalender! Har vært innom på morgenkvisten hver dag for å få med meg dagens luke. Kan trygt si at min interesse for Zenith har økt!