Saastad Ur & Optikk (Porsgrunn)

Medlem
21. aug. 2011
Innlegg
1.353
Sted
Oslo
Hadde dessverre en dårlig opplevelse med Saastad i Porsgrunn i dag.
Jeg skulle inn for å spørre om et problem jeg har med bezelen på min 16613, før jeg i det hele tatt er ferdig med å forklare problemet, avbryter damen i skranken meg og spør om den er fake.
I mine øyne er dette veldig uprofesjonelt og frekt spørsmål å stille en som kommer inn for å få hjelp.
Hun kikket ikke på klokken en gang, før hun i både blikk og spørsmål "konkluderte" med at den var fake.
Kan hende det er jeg som er sensitiv, men synes ikke det skal være sånn når man kommer innom som kunde, å få slengt det spørsmålet i trynet.

Har også hatt gode opplevelser der, og hatt et par hyggelig samtaler med en litt yngre blond dame. Så var kjedelig at det ble sånn nå, mistet litt lysten til å spørre om noe mer hos dem dessverre.
 
Hadde dessverre en dårlig opplevelse med Saastad i Porsgrunn i dag.
Jeg skulle inn for å spørre om et problem jeg har med bezelen på min 16613, før jeg i det hele tatt er ferdig med å forklare problemet, avbryter damen i skranken meg og spør om den er fake.
I mine øyne er dette veldig uprofesjonelt og frekt spørsmål å stille en som kommer inn for å få hjelp.
Hun kikket ikke på klokken en gang, før hun i både blikk og spørsmål "konkluderte" med at den var fake.
Kan hende det er jeg som er sensitiv, men synes ikke det skal være sånn når man kommer innom som kunde, å få slengt det spørsmålet i trynet.

Har også hatt gode opplevelser der, og hatt et par hyggelig samtaler med en litt yngre blond dame. Så var kjedelig at det ble sånn nå, mistet litt lysten til å spørre om noe mer hos dem dessverre.

Om du ikke blir møtt på en normalt høflig måte, send en utførlig mail og klag. Det kommer nok til å bli tatt seriøst. Jeg har dessverre måttet gjøre det et par steder, både hos urmakere, andre butikker og restauranter, og det ender alltid med en ektefølt(?) unnskyldning og forhåpentligvis litt skjerpings.

Det er sjelden eier eller daglig leder som gir deg dårlig behandling, og de stort sett interessert i at alle kunder opplever god service.
 
Høres ikke bra ut, slenger meg på forslaget til Anders, send en ryddig og beskrivende mail til eier, evnt daglig leder. Sånn burde man ikke bli møtt hos en AD.
 
Jeg har en svært positiv opplevelse av Saastad. De skrev en forsikringstakst på min Rolex Explorer 2 216570 og ringte meg for å bekrefte epostadresse de også kunne sende til så jeg kunne få den med en gang i tillegg til post om noen dager. Dette var en yngre dame med Saastad som etternavn. Tomler opp i min bok!
 
Fantastisk Service hos Saastad!

Var innom dem i dag for å få et forsikringsbevis på min Explorer II.
Dette var tidligere avtalt på mail (noe som gikk VELDIG smidig).

Jeg fikk en varm velkomst (noe jeg ikke akkurat kan si man får når man kommer inn døra hos Rolex forhandleren i hovedstaden).
Han som tok meg i mot var meget trivelig, og gjorde jobben på "no time".

Thumbs up for Saastad. Jeg vet hvor jeg skal kjøpe min neste Rolex (må bare spare litt til først)! :)
 
Har handlet av Saastad og har bare positive tilbakemeldinger og komme med. Cathrine har fulgt opp og levert presis, veldig god kjøpsopplevelse :)
 
Klokke bestilt hos Saastad

Bestilte i slutten av forrige uke en ny klokke hos overnevnt forhandler.

Etter noen mailer frem og tilbake forrige fredag i forbindelse med tilbudet som har vært diskutert her på forumet hadde jeg en lengre, hyggelig samtale med Espen Saastad hvorpå bestillingen ble gjort.

Venter nå spent på klokken som er forventet å ankomme dem på torsdag kveld.

Vil så langt rose både Espen og de andre hos Saastad for svært god service :).
 
Jaså, er det der Espen holder til nå.
Vet det er flere som har forsøkt å kontakte ham, eller rettere sagt, Alf Lie AS (eller hva det heter nå).

Har jeg forresten nevnt at jeg har gjennomført to svært hyggelige handler med søstera til Espen, og har bare godord om Saastad i Porsgrunn. Gjorde også en hyggelig handel med Espen hos dengang Alf Lie AS på Aker Brygge, men den historien er beskrevet annetsteds her på Sonen.
 
Sendte en Tudor 79090 etter avtale til E.Saastad for takst i sommer, tok en mnd å få klokken tilbake etter en mengde mailer og telefoner, takstpapirene er ennå ikke mottatt. Setter opplevelsen på kontoen for tilfeldig uheldig. Den ofte nevnte Rolex ad i hovedstaden har derimot aldri, aldri skuffet meg på service eller velvillighet og imøtekommenhet.
Har handlet 10-12 Rolexer der gjennom tidene så jeg er vel neppe noen stor kunde uansett. Men jeg kommer tilbake for den gode opplevelsen.
 
Jeg ringte i dag angående salget dem hadde for en stund siden. Selv om salget var avsluttet for en god stund siden nå fikk jeg en meget hyggelig pris ett stykke unner det noen andre kunne gi. Servicen jeg fikk over telefon var også veldig god. Espen Saastad som driver butikken tilbød til og med å Levere klokken hos meg personlig en gang han skal til hytta si! Det må jeg virkelig si jeg ble positivt overasket over. Toppkarakter fra min side!
 
Topp klasse!

Handlet ny Rolex hos Saastad i dag. De var meget imøtekommende fra start til slutt, og anbefales på det varmeste! Espen tok seg av selve handelen og tilpasning av lenke o.s.v. Ble invitert med på verkstedet for en titt, og fikk også sett en påbegynt Alf Lie Tourbillion. Det hele ble avsluttet med fremvisning og nærmest et foredrag om Alf Lie klokkene og hvordan de ble til. Oser x-faktor av de klokkene, og jeg håper virkelig han lykkes med prosjektet sitt.

Det er ikke ofte jeg blir servert serviceopplevelser av det kalibret, og vil ikke nøle et sekund med å handle der igjen!

Bjørnar
 
Flott opplevelse hos Saastad i dag:) Jeg fikk byttet glass og pakninger på min nyanskaffede 1675. Imøtekommende betjening og urmaker. Ikke noe problem for Preben at jeg overvar åpningen av kasse og inspeksjon av urverk, og han svarte villig på alle mine spørsmål.
 
Handlet en 116710LN av Saastad i forrige uke.

Klokken ble sendt samme dag som vi ble enige om pris, og mottatt på kontoret morgenen etter.

Kan ikke annet enn å anbefale.

Dersom jeg skal være litt vel pirkete, så kan det nevnes at han ikke skrev på navnet mitt i sertifikatet. Ellers, topp.
 
Jeg var innom Saastad for å se på sub og explorer 2. Ringte på forhånd sa vi kom for å se de to klokkene. Jeg snakket med Øyvind Saastad og det var en veldig hyggelig opplevelse. Han er utrolig kunnskapsrik og kjempe interessant å snakke med. Jeg ble også fremvist en samling av ur han hadde liggende. Gamle Omega, Longines, Girard Perregaux etc.fra 1930 og fremover. Utrolig artig opplevelse og null opplevd kjøpepress. Det ble en kjempehyggelig klokkeprat. Har vært innom mange urmakere, men Saastad var en eksepsjonell opplevelse :)

ps: venter nå på beskjed om at min nye 116610ln har ankommet Porsgrunn:D:D
 
Kjøpte 214270av Saastad (Randi?), meste av prossesen gikk via mail og gikk raskt og effektivt unna. De ringte meg for å avklare et par detaljer før den ble sendt, for å sikre levering før helgen. Gjør gjerne business med dem igjen.
 
Jeg har selv ganske blandede følelser ang Saastad. Når jeg kommer inn med de litt dyrere klokkene mine for å bytte pakninger, service eller batter på den ene som er quartz, får jeg stort sett god og rask service. Men en dag jeg kom inn med en jakt-klokke jeg har, en luminox for å bytte batteri, med en tudor på armen, opplevde jeg forferdelig dårlig service. En eldre herremann sa da at den kinaklokka ville han ikke røre. Jeg skulle også bytte pakningen på en seaster samtidig, ba han meg gå til noen andre. Jeg sa det var da utrolig dårlig service, og tok med meg begge klokkene og skulle gå, da kom en kollega av han etter meg og sa at selvfølgelig skulle de bytte pakning for meg, og unnskyldte hans kollega, og ga meg mye bedre service. Da jeg kom tilbake for å hente klokka, hadde "pipa en annen lyd", da ville den eldre herremannen vise meg hans private samling og snakke litt klokke og priser etc.... Kan hende jeg kom inn på en dårlig dag, men service skal man vell vise om man selger pølser eller dyre klokker mener nå jeg
 
Var nettopp innom Saastad for å justere lenke. Det var null problem, gikk veldig kjapt. Betalte 75 kroner, noe jeg syns var helt innafor, i og med at jeg ikke hadde kjøpt uret hos dem. Så jeg kan i det minste anbefale Saastad.
 
Jeg må bare si at jeg er utrolig fornøyd med både behandling og service hos Saastad. Jeg har kjøpt tre nye ur der ( Maurice Lacroix, Tudor og senest en Rolex for to dager siden.) Og har ved hver anledning møtt strålende service og kundebehandling der, det er alltid tid til en prat og det blir gjerne lagt noen godbiter på bordet for prøving selv om man ikke skal kjøpe. Det er virkelig en trivelig butikk å handle i og anbefales på det sterkeste.
 
  • Liker
Reaksjoner: 44106 og fredde1972
Hadde dessverre en dårlig opplevelse med Saastad i Porsgrunn i dag.
Jeg skulle inn for å spørre om et problem jeg har med bezelen på min 16613, før jeg i det hele tatt er ferdig med å forklare problemet, avbryter damen i skranken meg og spør om den er fake.
I mine øyne er dette veldig uprofesjonelt og frekt spørsmål å stille en som kommer inn for å få hjelp.
Hun kikket ikke på klokken en gang, før hun i både blikk og spørsmål "konkluderte" med at den var fake.
Kan hende det er jeg som er sensitiv, men synes ikke det skal være sånn når man kommer innom som kunde, å få slengt det spørsmålet i trynet.

Har også hatt gode opplevelser der, og hatt et par hyggelig samtaler med en litt yngre blond dame. Så var kjedelig at det ble sånn nå, mistet litt lysten til å spørre om noe mer hos dem dessverre.
Har vært kunde hos Saastad i Porsgrunn i over 40 år.
Hadde dessverre en dårlig opplevelse med Saastad i Porsgrunn i dag.
Jeg skulle inn for å spørre om et problem jeg har med bezelen på min 16613, før jeg i det hele tatt er ferdig med å forklare problemet, avbryter damen i skranken meg og spør om den er fake.
I mine øyne er dette veldig uprofesjonelt og frekt spørsmål å stille en som kommer inn for å få hjelp.
Hun kikket ikke på klokken en gang, før hun i både blikk og spørsmål "konkluderte" med at den var fake.
Kan hende det er jeg som er sensitiv, men synes ikke det skal være sånn når man kommer innom som kunde, å få slengt det spørsmålet i trynet.

Har også hatt gode opplevelser der, og hatt et par hyggelig samtaler med en litt yngre blond dame. Så var kjedelig at det ble sånn nå, mistet litt lysten til å spørre om noe mer hos dem dessverre.
Rolex har vært mitt klokkevalg siden 1982. Med unntak av den første,som jeg kjøpte i Oslo,har jeg alltid handlet med Saastad i Porsgrunn. Alltid førsteklasses service - dette er en Rolexforhandler som jeg gir mine beste anbefalinger.
Kjell Erik Andersen
 
  • Liker
Reaksjoner: 44106