S.U.F og Sarpaneva

chrbir

Støttemedlem
Medlem
3. nov. 2016
Innlegg
3.894
Sted
Nord i Tåkeheimen
Nye field watches fra S.U.F.: 180.
38,7 mm, 50 eks. hver, € 2200,- + mva.
S.U.F Black.jpg
S.U.F White.jpg
S.U.F Red.jpg
S.U.F Black Vintage.jpg

http://www.tempusfugit.watch/2019/11/back-to-basics-180.html
 
Fint med en tråd på SUF og Sarpaneva! Etter neste klokke som kommer om noen mnd er en SUF Vetehinen øverst på ønskelisten. Har sett en del på Sarpaneva også, og mange som frister der også, men ønsker nok å starte med en rimeligere SUF! Det ryktes forøvrig at SUF kanskje skal lage flere Vetehinen i nye farger til Basel 2020 :). Da skal jeg være klar!

Bilder frekt og freidig lånt fra nettet:
01.jpg
02.jpg
03.jpg
 
Fint med en tråd på SUF og Sarpaneva! Etter neste klokke som kommer om noen mnd er en SUF Vetehinen øverst på ønskelisten. Har sett en del på Sarpaneva også, og mange som frister der også, men ønsker nok å starte med en rimeligere SUF! Det ryktes forøvrig at SUF kanskje skal lage flere Vetehinen i nye farger til Basel 2020 :). Da skal jeg være klar!
Du skulle slått til på den @Jon Henrik hadde for salg i sommer. :)
https://www.tidssonen.no/forum/threads/s-u-f-helsinki-vetehinen-blue-nr-25-av-26-by-sarpaneva.56840/
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
Det varmer mitt klokkehjerte å se at Stepan begynner å få litt fotfeste her hjemme :)
Jeg vet ikke hva som skal til for at man kan si at Sarpaneva begynner å få litt fotfeste her hos oss, men siden sikre kilder indikerer at den totalen produsjonen på merkene til godeste Sarpaneva så vidt bikker 100 klokker i året, skal det vel ikke så mange klokker til før man kan snakke om et fotfeste i forhold til produksjonstakten. For egen del har jeg sittet ganske lenge på gjerdet i forhold til kjøp av en Myrsky, men motivasjonen for nok en klokke på 42 mm (eller større) har ikke vært så voldsomt til stede, så da jeg fikk se 180 med sine snaue 39 mm og småtynne 9 mm med en design som var veldig innenfor, var jeg ikke sen på avtrekkeren. Og der må innrømmes at jeg er lettere fornøyd med klokka. Hvis jeg absolutt må finne noe å sutre over så er det reima. Den er laget av elg, noe som selvfølgelig er mer enn kult, og er kvalitetsmessig svært bra på alle mulige måter, men den er for, vel – streit i forhold til klokka. Elgen vil helt klart passe utmerket til en dressklokke. Så en røffere reim ble bestilt fra det kjente klokkereimlandet Bulgaria, og i dag kom den. Får se om dette blir en yttertier. (Konstaterer at jeg trenger en mobil med bedre kamera og/eller bedre lys her hjemme.)
IMG_E1175[1].JPG
IMG_E1177[1].JPG
IMG_E1178[1].JPG
 
Redigert:
Intervju med Stepan Sarpaneva, Do I know you?

But in a way, through watchmaking you’re able to combine both function and aesthetics.
In a way yes, but watches are not jewellery! I hate when people talk about a watch being a piece of jewellery for men. It is not. A watch is, in a way, the iPhone of its era. ..................... it is not a piece of jewellery for men, it is a measurement of excellence and manliness.

Litt overraskende fra mannen som lager dette? :)

43597899_10156926973824586_7976653063593132032_o.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Limitert til 75 eksemplarer, 25 per viserkonfigurasjon.
5000 EUR ex VAT
Edit: Med lenke til hjemmesiden:
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik og chrbir

Moomin.com:
Furthermore, a watch from the anniversary collection will be auctioned off at the famous Philips auction house, at the moment regarded as one of the world’s most significant auction houses concerning valuable watches. The proceeds from the auction will go directly to Moomin Characters’ and the John Nurminen Foundation’s joint campaign, #OURSEA that collects funds to clean the Baltic Sea and protect its heritage.

Sarpaneva_x_Moomin_75_Years_Close_up_Front.jpg
Sarpaneva_x_Moomin_roll.jpg
Sarpaneva_Moomin_roll.jpg
 
Redigert: