Søke for å stå på venteliste hos Bjerke

Jeg er enig med deg i at SD16600 og 16610 er mulig å importere til "edruelige priser," men ser ikke helt hvordan det løser "Bjerke-knipa." Har du skikkelig lyst på en butikkny GMT Pepsi så er kanskje ikke det å importere 16610/16600 en tilfredsstillende løsning.
Nei - men en 16710 på jubilee kan jo fungere for noen.

Rart det der hvor tiltrekkende det er å være først ute med ny modell, og samme suget hvis tilgjengeligheten er lav eller eksklusiviteten er høy. Normal reaksjon burde jo være å drite i både merke og Bjerke, å gå for noe helt annet enn å irritere seg over noe man ikke kan få.

• Liker
Reaksjoner: stigg, uret og kvasbo
Enkelte hendelser rundt i verden tyder på at Rolex og andre pushere av analoge tidsframvisere vil få problemer med å nå fram til kommende generasjoner, så det spørs om denne markedsmodellen er holdbar i så mange år framover...
Should we call time on analogue clocks? Some teachers think so

For de som ikke gidder å lese linken - TL;DR er at (enkelte) tenåringer i England ikke skjønner analog tidsvisning lenger, fordi de praktisk talt alltid ser tid framstilt digitalt. Det er derfor foreslått at klokker i eksamenslokaler skal være digitale.

Fleste der inne er rimelig blåst, ser man i forhold til %. La oss si 500-1000 av medlemmene faktisk har en genuin interesse og kunnskap om klokker, så er resten folk som ikke har peiling, eller rene invistorer.
Samtlige av de få som kun er ute etter profitt, er også medlem på andre store klokkefora faktisk.

Ser at GMT II Pepsi er kommet til Bjerke i Oslo nå - hvem er det som faktisk får disse? Virker som mange her inne har ikke kommet på "ventelisten" tross tung kjøpshistorikk hos blant annet Bjerke. Hva er greie her?

Er et utvalg av Urmaker Bjerke sine kunder som får tilbud om å kjøpe.
Dette er heller ingen uvant praksis i andre bransjer, der tilgang på én eller flere varer er begrenset.

• Liker
Reaksjoner: Mulliner
Såpass forstår jeg. Det var det som var litt av poenget, virker som mange reagerer på at det ikke får muligheten til å stå på listen selv om de har kjøpt mange klokker der og ikke flippet sportsmodellene de har fått videre. Virker snodig.

Såpass forstår jeg. Det var det som var litt av poenget, virker som mange reagerer på at det ikke får muligheten til å stå på listen selv om de har kjøpt mange klokker der og ikke flippet sportsmodellene de har fått videre. Virker snodig.

Uansett så vil etterspørselen være langt større enn tilbudet. Så en praksis der man selekterer ut hvem som får være på deres interesseliste kan jeg godt forstår. Vil alltid være noen som vil føle det urettferdig.

Det er ikke sikkert de som får klokken først er medlem her, selv om flere her nok har god kjøpshistorikk hos Bjerke ;)

Derfor er det ikke sikkert at noen legger ut unboxing og flipper her etterpå..

• Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Jeg fikk telefon fra Bjerke om at jeg var så heldig å nå kunne få stå på ventelista for nye Black Bay GMT. GMT-master som jeg leverte søknad på i vinter, kunne jeg bare glemme :rolleyes:

Det er ikke sikkert de som får klokken først er medlem her, selv om flere her nok har god kjøpshistorikk hos Bjerke ;)

Derfor er det ikke sikkert at noen legger ut unboxing og flipper her etterpå..

Ja håper at det er nesten ingen flipping fremover, da kan vi kanskje bevege oss tilbake til litt mer normale tider. Kom ikke på listen selv men å betale 150k og oppover (AP RO priser) for en stål GMT er uansett fullstendig uaktuelt. Ser er at flere legges ute på Chrono til banans priser så la oss håpe at vi kan slippe det her i Norge:rolleyes:

Tror neppe Bjerke anser folk som kun skal ha det hotteste, sportsmodellene i stål, som de beste kundene. Lett omsettelige varer, omtrent penger rett i neven.
De ytterst få de mottar tilbys nok heller folk som har handlet forskjellige brands, gull, diamanter, smykker, you name it.
Skal heller ikke se bortifra at de tilbys businesspartnere, VVIPs eller andre de ønsker å knytte et nærmere kundeforhold til.

Ja ser her at de er super forsiktig med å sørge for at det ikke er flippere som får står på "interessentlister" for Rolex stål modeller..... har sett 3 stk ila de siste 2 dager, alle sammen kjøpt hos Bjerke i mai/juni :rolleyes:
fullsizeoutput_1d96.jpeg