Ryggsekk til hverdagsbruk

Hva med denne?

ballsack.jpg
 
Jeg har en Maxpedition Falcon-II. Den tåler å bli kastet direkte inn i solen, men er ikke særlig behagelig til hverdagsbruk. Stoffet er altfor stivt. Fint i felten, men ikke på gaten.

Haha!


Kikket faktisk på den tidligere i dag! Lekker sekk! Har du denne selv? Eventuelt denne?

Men én ting er å se dem på nettet..skulle jo fått prøvd dem alle sammen før en kjøpte.
 
Redigert:
Husk på at Dalston bare er 18l.
Jeg drar som regel på laptop, 2 store bøker, 3-4 notatbøker pluss litt niksnaks, da er 24l passe.
Jeg eier ikke sekken slik at det er sagt, fikk ikke tak i den da behovet for sekk meldte seg så jeg gkk for denne:
http://dapper.no/herschel-supply-co-little-america-ryggsekk-sort

Den er OK så lenge man ikke går etter den i sømmene (bokstavelig talt) og behagelig å bære.
Jeg sykler også en del og merker av og til at det hadde vært en fordel med magebeltet for å holde den helt i ro.
Dagen den revner kjøper jeg en Hackney.

Edith piaf:
Dersom sekkene holder generell Brooks-kvalitet så er den høy.
Hadde ikke bekymret meg for verken håndverk eller materiale. Bærekomfort? Aner ikke.
http://www.kamelonebutikken.no/ i Skostredet er oppført som forhandler, de hadde shit-o da jeg var innom, men kanskje de har noe nå.
 
Redigert:

Brooks er veldig lekre, men for noe så erkebritisk og kostbart så ville jeg forvente at de var Made in Britain, ikke Italia.

Jeg er veldig glad i denne:

http://www.trakke.co.uk/shop/arkaig_-waxed_cotton

Laget i Skottland, av skotter, av skikkelig vokset bomull som laget i neste by, i Skottland. Skulle nesten tro jeg var litt Skotsk. Men jeg er 50% Engelsk :)

--
WellDressedDad.com / Instagram.com/welldresseddad
 
Redigert:
Har lenge siklet på sekker fra denne "manufakturen",
de oppleves som neo-genuint American Made - selv om jeg mistenker at de er sydd sammen av barn i Bangladesh.

I bring you -
M0gMzQd.jpg

Herschel Supply Little America - 23.5l
Kanskje ikke Sonens første men første med "backshot"? :)


@Leon :)
 
Redigert av en moderator:
Har lenge siklet på sekker fra denne "manufakturen",
de oppleves som neo-genuint American Made - selv om jeg mistenker at de er sydd sammen av barn i Bangladesh.


Herschel Supply Little America - 23.5l

Gratulerer ! Jeg må inn å kikke litt mer på Herschel ser jeg! Ellers så har jeg oppdaget denne...

... men den er jo ekstremt saftig i prisen... Men slik blir det vel kansje. En klarer ikke å la vær å tenke på "The Holy Grail" ;) ? Er vel en kjent diagnose her inne tenker jeg.
 
Det ble denne på meg :)

Fant den på Platou i Bergen. Minimalstisk design men har alt jeg trenger for en sekk til hverdagsbruk. Egent rom for bærbar pc og eget rom for klær etc. Meget behagelig å ha på seg.
 
Det kommer en liten gjeng hverdagssekker fra Bergans til våren, i skinn/cordura og i et canvas-lignende stoff. Sort, grafittgrå, marineblå. Outdoor/sports-look'en er fraværende her.

Og så kommer det to sekk/skulderbag hybrider som er veldig praktiske. Det er jo best for ryggen å belaste symmetrisk, dvs å bære en ryggsekk. Samtidig er det mange som foretrekker en skulderbag i kontor/møtesituasjonen.
 
Gustin har mye kult på andre fronter også, men de laget en ganske kul ryggsekk for en liten tid tilbake. Den er ikke "funding" akkurat nå, men det er mulig å sette seg på liste og få beskjed når den kommer tilbake.