Noen ganger planlegger jeg kjøpene lenge. Jeg kan bruke timesvis/ukesvis/månedsvis/årevis på å lese side opp og side ned om en klokke. Jeg kan bruke så mye tid at min kone blir lettere oppgitt og bruker N-ordet (ikke det N-ordet, men det andre N-ordet) om meg. Andre ganger trykker jeg på "kjøp" uten å tenke meg noe særlig om.
Denne klokken tilhører definitivt den siste kategorien.
![]()
Jeg liker Steinhart. Jeg liker at de tilbyr sveitsiskproduserte klokker av forholdsvis høy kvalitet til en hyggelige pris. Jeg liker ikke alt de gjør, f.eks. synes jeg de kunne kuttet ut Rolexkopiene. Imidlertid oppveier det positive de gjør det negative de gjør. Når jeg fikk nyhetsbrev om denne klokken var jeg veldig snar med å bestille.
![]()
Det er veldig mye som fristet med denne klokken; den ser veldig bra ut; kassen er av titan; inni den tikker et 7750. Den fristet så mye at jeg ignorerte det som sto om størrelsen. Det skulle jeg nok ikke gjort.
![]()
Den er nok dessverre litt i største laget for meg. Ikke klovnestor. Ikke "asiat med Panerai"-stor. Ikke latterlig stor. Men litt større enn det jeg vanligvis foretrekker. Tiden vil vise om den blir eller forsvinner.
![]()
Min kone synes det er den desidert fineste klokken jeg har. Hun sa om 5513'en min at "den var litt kjedelig" og at Speedmasteren var "meh". Denne derimot synes hun er dritstilig. Det samme gjorde damene på jobben. Ah, Decisions, Decisions.![]()
Hvis du skulle finne på å selge denne noen gang, må du si ifra. Denne står på ønskelisten min