Rubber.....more rubber!

Medlem
15. sep. 2011
Innlegg
2.716
Sted
Oslo
Jeg liker lenker...
De er stilfulle, ofte svært godt tilpasset klokka....og, jeg klarer overhodet ikke gå med de...:twisted:

Jeg liker ikke at vekta på klokka øker. Jeg liker ikke at lenka sklir frem og tilbake dunker krona ned hånda. Derfor har jeg nødt til å ha andre alternativ - skinnreim, NATO eller gummi.

Etter at Patek'en kom inn i huset så har jeg fått et svært godt forhold til gummi:cool: Behagelig, lett og - på sin enkle måte - sporty og stilig.

Etter og ha tidligere lest om RubberB så måtte det jo prøves! RubberB lager bare gummireimer for Rolex og reimene er tilpasset til hver enkelt modell. Slik sett så er vel dette strengt tatt så nære en original-reim kan være.

Bestillingen ble lagt inn onsdag kveld. Elektronisk kvittering etter 30 sekunder og shippingnummer etter 2 minutter!!! Bra service! Ble sendt med UPS (ingen alternativ) og var fremme i min postkasse fredag. Svært bra leveringsdyktighet med andre ord.

Reima leveres i en "gummi-aktig" konvolutt som minner om reimen. Installasjonen av reima tok - med demontering av lenka - ca 20 minutter. Selve gummien på RubberB skiller seg markant fra Patek'en. Den er ruere i overflaten og kan strekkes mer. I tillegg så er den uten mønster å snakke om, med unntak av noen linjer som følger reima.

Bare etter et par timers bæretid så begynner reima og tilpasse seg armen - faktisk svært mer enn den stivere gummirema på Patek'en. Antiskli-gummien gjør at klokka også ligger mer stabilt enn den gjør med Patek'en. Er denne gummi-reima bedre enn den på Patek'en????? Nja - det er noe som heter lås og må sees på som en del av reima. Patek-låsen er genial og behagelig....Rolex-låsen er en....ja, en Rolex lås. Synes at låsen burde vært mindre på en gummireim.

Anbefales? Ja - jeg tror det. Skal komme med en oppdatering nå jeg har gått med gummireima en stund. Hvis Rolex bestemmer seg for å lage gummireimer så skal du ikke se bort ifra at den vil være svært nære denne gummireima fra RubberB:D

DSC01606.jpg

Ferdig montert sammen med nødvendig verktøy!....pluss et barberblad for å kutte reima riktig.

DSC01612.jpg

To gummi-brødre i en utfordrende positur!

DSC01614.jpg

Hva??? Trekant???
 
Liker veldig godt rasjonaliteten rundt disse irrasjonelle eiendelene:)
Ikke har jeg rolex og ikke er jeg purist, synes dette så bra ut. Fin trio!
 
Hadde ALDRI tenkt på gummi på Explorer før, merkelig nok, siden den kler det meste. Det ser jo helt knall ut!
 
Jeg synes på ingen måte at Rolexen tok skade av denne remmen. Den klædde den godt!;)
 
Passer ypperlig til Exploreren!

Har vurdert RubberB selv, men en konkurrent har lovet meg et gratiseksemplar mot å få låne et par bilder, så jeg avventer. :)
 
Dette ble skikkelig stilig.
Du må gjerne legge inn flere bilder.

Er det slik at du må bruke låsen fra den originale lenka på gummireima?
Eller kan man bestille gummireim med lås?
 
Du gjenbruker original lås med RubberB. Det har vært min største innsigelse mot nettopp disse remmene... Men har fortsatt lyst på en til sommerbruk.
 
Exploreren så veldig bra ut med gummi. Skeptisk til å bruke oem clasp da. Man kan vel få tak i en 3.parts lås?
 
Exploreren så veldig bra ut med gummi. Skeptisk til å bruke oem clasp da. Man kan vel få tak i en 3.parts lås?

Ikke fra RubberB i hvert fall, disse er spesifikt laget for å brukes med OEM claspene..
Men kan vel tenkes man kan få klemt inn en eller annen deployant eller noe ?
 
@Mathfjeld : Hvit????? Må dog innrømme at jeg vurderer oransje hvis jeg er like begeistret etter to uker...

Når det gjelder Rolex-claspen er jeg todelt. Det at original clasp brukes gir jo reimen en viss autensitet og reimen sitter som støpt fast til claspen. Det jeg ikke er like begeistret for er ...ja, den originale claspen.....har ikke Rolex hørt om dobbel foldespenne? Det kan godt hende at en annen clasp kan brukes - velger dog å beholde denne på. Det tar tross alt ikke mange minuttene å sette på og ta av...

Ser oppfordring til flere bilder:D Kommer snart......
 
gratulerer - denne må jeg vurdere til min Exp 1 også :D

Flere bilder please!
 
Det ble flott TP!:p Du må gjerne oppdatere tråden når du har brukt den litt, så får vi håpe du blir fornøyd med både klokke og rem;)