Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Hei, jeg har en norsk juli 2023 Air King 126900, den er betraktelig bedre enn 116900. Det virker som Urmaker Lian har solgt 5-6 stk av disse i 2023
 
Langt ifra, det er bare business. At Rolex i de siste årene har sett at folk er villig til å betale latterlige summer for produktene deres så er det ikke usaklig. Bare helt naturlig.
De ønsker nok å posisjonere seg høyere på stigen fra melk og brød til de mer high-end merkene og la Tudor sakte men sikkert overta "gamle" Rolex sin posisjon i markedet.

Tror jeg da.

Edit: at andre mindre attraktive merker har helt sinnsyke økninger i pris stiller jeg meg mer undrende til om er lurt.
Spekulasjonen din er jeg ikke uenig i.
Allikevel er det ikke naturlig at en Lada sammenligner seg med en BMW.
(Ikke at avstanden mellom Rolex og VC oppleves så stor som ovennevnte).

Rolex salget er i vinden grunnet spekulanter og markedet for øvrig.
Ved normal tilgang og et mett annenhånds marked vil vi se en sterkt fallende kurve i salget av nye Rolex.
Tror vi ikke det da?
At denne tilstanden kan ta 10-15 år er en annen sak :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ivar
Spekulasjonen din er jeg ikke uenig i.
Allikevel er det ikke naturlig at en Lada sammenligner seg med en BMW.
(Ikke at avstanden mellom Rolex og VC oppleves så stor som ovennevnte).

Rolex salget er i vinden grunnet spekulanter og markedet for øvrig.
Ved normal tilgang og et mett annenhånds marked vil vi se en sterkt fallende kurve i salget av nye Rolex.
Tror vi ikke det da?
At denne tilstanden kan ta 10-15 år er en annen sak :)
Vi kan vel heller sammenligne det med Folkevogn og de mer tradisjonelt etablerte premiummerkene, tror det blir mer riktig ;)

Nei, jeg tror ikke den kurven vil falle. Eksponeringen i SoMe o.l. vil fortsatt gjøre at luksusartikler er noe folk vil ha.
Og etter at klokker ble allemannsinteresse så tror jeg neppe at alle faller av vogna.

Men hvordan verden ser ut om 10-15 år er det vanskelig å forutsi. Time will show.
 
1704910683273.png

 
  • Haha
Reaksjoner: lobergen
Teksten er jo helt på tur, og den DJ-en der eksisterer vel ikke? Jeg kunne imidlertid gått med den.....
 
Kan noen hjelpe meg? Vurderer bytte I en 114060, men det er noe "rart" med perlen på bezel. Den er ikke hvit, men litt brun. Noe sånn. Legger ved bilde. Erfaringer?
fb2e67de-b5b5-4fdc-9139-4c1b121209e3.jpeg.jpg
 
Kan noen hjelpe meg? Vurderer bytte I en 114060, men det er noe "rart" med perlen på bezel. Den er ikke hvit, men litt brun. Noe sånn. Legger ved bilde. Erfaringer?Vis vedlegg 357245

Fryktelig lav oppløsning på bilder til å si stort… Hvis det er Finn og du bruker appen så har den en tendens til å nedskalere bilder. Prøve å hente det fra «fullversjon» i nettleser?
 
  • Liker
Reaksjoner: janleins
Ikke topp, uansett: jeg skal ikke påberope meg noe voldsom ekspertise. Men patina/misfarging av bezelperle er ikke uhørt generelt sett