Rolexcafé – løst og fast om Rolex

1606686710575.png


Er virkelig Starbucks kallenavnet klokkefolket har gitt den nye submarineren?
 
Cermit er et lazy-ass kallenavn, nesten like ille som «New Rootbeer». Foretrekker Starbucks jeg ihvertfall
Tja. Syns Kermit med C er en særdeles smart videreføring for en Kermit med Ceramic.
Starbucks? En døll kaffikjede. Uten engang sort "skive" i sentrum av ny logo:
1606739610016.png
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Mener jeg så et forslag på et forum for en stund siden om å kalle 126610LV for She-Hulk, med sine smalere og lekrere former.
Hmm, rart det ikke fikk feste :rolleyes:

Synes forøvrig Cermit er et bedre kallenavn enn Starbucks, men er ikke helt frelst av at det tilsynelatende "må" gis et kallenavn på alle fargerike Rolex sportsmodeller.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper og Genta
Trenger litt veiledning rundt hva en skal regne som markedsverdi på en komplett 2014 norsksolgt 116610LN.
Hva omsettes disse for nå?
 
Ser at Mondani får endel pepper i sosiale medier om dagen.
Hva er det jeg ikke har fått med meg?
Gikk fra å være kun bokforlag, til nå også markedsplass for det de kaller "trusted sellers". Blir jo et minefelt når du går god for hundrevis av resellere og halv-shady vintage-dealers.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Er det ikke litt søkt å nå dra kritikken og mistenkeliggjøring i den retningen? Det finnes mange eksempler av kasser som ikke kan være intakte etter mange års bruk, av matchende patinaer som ikke er sannsynlige men bruker du en 16550 aktivt i rundt 35 år ser vel bezelen akkurat sånn ut. Det er en grunn for at så mange 16550 har en service bezel.
Det gjelder forøvrig også for vintage Daytona'ene: det er heller overraskende ( mistenkelig muligens) å se at emaljelakken ikke har løsnet på en stål bezel etter flere tiårs bruk.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Blir like irritert og forvirra hver gang jeg prøver å finne ut av bezler, så spør dere:

Min -96 14060 skal etter hva jeg forstår ha flat four bezel. Enig?
Min har servicebezel, men i esken la også bezel fra før forrige service, den løse oppå klokka på bildet, hva er det for noe? En slags halv-flat? Kan den ha vært original til klokka?

Post gjerne link til god oversikt for bezler til 14060!

Min med servicebezel og ekstra bezel oppå:
6314F8D2-B54C-47F2-A70D-88ED3F4CC403.jpeg

Flat four stjålet fra Internett:
D5B6B6D0-6D3A-4104-AFA3-A9476071F846.jpeg
 
Mener å huske at flat for har 4 flater inni 4 tallet. Så ikke nødvendigvis så flat ut mot bezel kanten.
 
Mener å huske at flat for har 4 flater inni 4 tallet. Så ikke nødvendigvis så flat ut mot bezel kanten.
Hvis du ser på mine to er der en liten forskjell. Den ikke-monterte har en liten millimeter «flate» på innsiden. Den Løvhagen har og dem jeg finner på nett har ganske stor flate mot bezelkant. Kan min være original eller kan det være en after-market? Har sett slike også på Internett, men er usikker på originalitet. Nesten kissing-four også...