Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Noen som kan mer enn meg om vintage som mener noe om denne? Er det er ok objekt som birthyearklokke.

 
Noen som kan mer enn meg om vintage som mener noe om denne? Er det er ok objekt som birthyearklokke.

Den har jeg eid og mener den ble solgt til @Tetragrammaton eller @Oddemann uten tilbehør og lenke?
Utskriften av mail er min ;)
Var en OK kasse på den, men bezel er nesten uten «rifler», altså godt slitt.
Men sikkert det prisen for en slik er i dag?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Noen som kan mer enn meg om vintage som mener noe om denne? Er det er ok objekt som birthyearklokke.


Jeg skal ikke påberope meg å være noen ekspert. Men med full servicehistorikk hos Bjerke virker dette som et bra ur. De ser gjerne (og bemerker) hvis det har vært åpnet av andre enn dem. Be om å få lese historikken og se hva de har gjort/notert opp igjennom. For å flisespikke er vel dette ikke en GMT Master II, men en GMT Master.

Veldig fornøyd med mitt eksemplar som er produsert et par år senere. En klokke du blir fornøyd med og som gir go’følelsen. Har du lyst til å bytte litt på kan du lett finne NOS Root Beer bezel insert som den kler veldig godt.


1EE82DA3-FEA4-46B3-872C-9A3880BF6138.jpeg

0511982A-FC64-42D3-98F0-C0EADBBBC5F6.jpeg
 
Er det kommet noen kvalifiserte gjetninger før lanseringen/eventen Rolex skal ha den 01.sept?
 
Fra RPR vedrørende evt ny EXPII:

Furthermore the design has already it’s iconic “Orange Hand” but the bezel is in my opinion off, it needs to be scratch free and therefor I think Rolex will come with a grey steel colored ceramic bezel that looks almost like it’s made all in stainless steel but now it won’t scratch anymore.....

Explorer, ripefri,keramikk.

Et innlegg som illustrerer akkurat hvor langt bort kundemassen, hypen og endel produsenter har kommet fra det som en gang var det originale produktet...

Heller en ripe enn ny shiny byttedel til 7000. Til å bli kvalm av
 

Nydelig klokke - men er de virkelig så dyre?? Jeg er ingen ekspert men syntes dette var pricy.

Og dette er ikke et forsøk på fyre opp Rolex/markedsprisdebatten. Bare nysgjerrig da jeg ikke har sett de så stivt priset før.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Både 16610LV og 116610LV har hoppet opp i pris over de siste månedene. 116610LV ligger på 180K-200K, og det samme gjør den eldre utgaven. F og Y serier av den eldre prises ofte over 200K.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Tilsynelatende veldig lite klokker som selges for tiden. Noen som har oversikt over ca. pris på 116710LN?