Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Dersom du får gammel pris av Jørgensen er du heldig. Typisk at når jeg bestemmer meg for en Sub så går den opp i pris :(.
Men vi får se hva som skjer.
 
Nå blei jeg skuffa! Har spart i månedsvis for å kjøpe min første Rolex (blir gæærn't å kjøpe luksusklokke på kreditt imo), og har avtale med Jørgensen om å kjøpe en av subbene han får inn "rundt 27. januar". Kan vel fort tenkes at jeg må ut med en del tusen ekstra, da. Irriterende!
Til meg ga han pris med forbehold om prisøkning. Så hvis du har avtalt at du skal få en av subbene for en fast pris uten forbehold vil jeg tro du gjør nettopp det:)
 
Har jeg forstått riktig i at alle Datejuster (36 mm) og alle Submariner uansett alder har lug width 20 mm? Har forsøkt å søke litt rundt og er ute etter sikkert svar på mitt spørsmål. Håper noen kan hjelpe meg:)
 
Hvilken diameter skal jeg se etter hvis jeg skal ha ny skive på en DJ 1601? Er det noe annet enn diameter som er viktig å ha styr på her ift det praktiske (se bort i fra korrekt år, etc. - fruen har bestemt seg for hva hun skal ha...)

Er det 28mm eller er det 27,x mm?
Calling Dr. @Greg ! :)
 
Har jeg forstått riktig i at alle Datejuster (36 mm) og alle Submariner uansett alder har lug width 20 mm? Har forsøkt å søke litt rundt og er ute etter sikkert svar på mitt spørsmål. Håper noen kan hjelpe meg:)

Mener noen av de eldre modellene har 19mm mellom lugs.
Husker ikke helt hvilke. Her kan sikkert noen av vintage ekspertene svare.
Alle nyere skal ha 20mm.
 
Hvilken diameter skal jeg se etter hvis jeg skal ha ny skive på en DJ 1601? Er det noe annet enn diameter som er viktig å ha styr på her ift det praktiske (se bort i fra korrekt år, etc. - fruen har bestemt seg for hva hun skal ha...)



Er det 28mm eller er det 27,x mm?
Calling Dr. @Greg ! :)


Er faktisk ikke 100 % sikker på dm på skivene seg i mellom. Tror den er 28 mm. Dog er det forskjeller på verk de skal sitte på. Derfor skiller man mellom modellbetegnelse mer enn mm. Du skal ha skive til 1601 eller 1603. Og da ikke til f.eks 16014 osv... selger bør opplyse om dette. Skal være til 15xx caliber og ikke til 3035 eller 3135.

Jeg håper dette hjelper :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Talisker
Hei forum. Første post, men har lest her en stund.

Av ren nysgjerrighet, hvor lang ventetid er det på Rolex sportsmodeller?
Jeg kjøpte en 114060 for snart to uker siden, og av de tre forhandlerne jeg snakket med hadde èn av dem ett ur inne (som jeg kjøpte). De andre to hadde ikke på lager, men kunne sette meg på venteliste. Alle tre forhandlere sa at sportsmodellene til Rolex er veldig populære og forsvinner ut døra nesten så fort de kommer inn (kan jo hende de ikke får inn så mange ur i hver leveranse, da).
 
Billig krone og høy moms gjør nok at mange klokker forsvinner ut av landet om dagen. Ryktene om prisøkning får jo også nordmenn som sitter på gjerdet til å agere.
 
Bestilte en BLNR av Jørgensen i Oktober/November mnd skiftet og fikk bekreftet ankomst i morgen :) , så 2-3 mnd må man nok forvente.