Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Min fetter fikk en ny tilsvarende Sub etter endt legestudie i -84, etter ca 15 år hadde skiven utpreget ´stardust´, og vips etter en service var skiven byttet ut med en ny ´feilfri´.
Det var vanlig praksis i mange år, overgangen fra matt dial til glossy med hvit gull rundt timemarkørene rundt 1984 medførte i starten en prøving- og feiling på lakken på skiven. I starten ble det installert en god del skiver som ikke hadde lakk kvalitet som holdt mål. Dette medførte at en del GMT skiver fikk skader og oftest Sub og SeaDweller fikk krakkelerte skiver (spiderdial). AD skiftet disse ved service uoppfordret for å sørge for at kunden var fornøyd, dette er grunnen til at Spiderdial i dag er svært ettertraktet - de er skjeldne.
Tom

• Liker
Reaksjoner: MrRambutan
xbl6q1.jpg

Da er jeg også eier av en Daytona=)

Fuck me dead! For et vakkert par!

• Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Jeg leker litt med tanken om dagen om å bytte ut min 16610 mot en Explorer II Polar (gammel eller ny?), men er redd jeg kan komme til å angre.

Har knyttet litt sentimental verdi til 16610en, men samtidig så er den ikke så "spennende" som andre modeller.

Win-win her er selvfølgelig å vente til jeg har mulighet til å kjøpe en polar ved siden av 16610en, men grunnet andre økonomiske prioriteringer (aka ting til huset) så blir dette en god stund til. Så uspiselige som prisene på Rolex begynner å bli så kan det bli veldig, veldig lenge til.

Hva tenker folket? Skal, skal ikke?

@benbjo behold 16610, tenker nå jeg. Historisk sett har vel denne haft en gunstigere prisutvikling enn Polar og har den også fått seg litt sentimental verdi (ei å forakte!) så har du vel svaret der med.

Jeg hadde heller aldri byttet ut 16610'n jeg hadde mot en Polar, selv om Polar'n er nice. Spar heller og vent til den dagen du får kjøpt den :)