Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Jeg stakk ikke hodet midt inn i Rolex-tråden for å starte en krangel...
Hvis det er i sosial sammenheng og blazeren er på så går det vel til og med med nato, men når jeg hører ordet dress, er det en som jobber på kontor og han har skinnreim på uret sitt. @Genta ;)

98% enig i dette @Lyngutt

Litt ordkløyveri og meningsutveksling er ikke en krangel:) Beklager, mente ikke den brutale tonen i mitt spm.

Faktisk syns jeg en Rolex sub går til alt dressbruk på jobb. Til smoking er jeg enig at den ikke er riktig, men jeg bruker den gjerne til det også, fordi jeg syns klokka er viktigere enn antrekket som helhet:) Selv bruker jeg dress m/hvit skjorte og slips flere dager i uken. Og trives godt med min sub da også.

Hvit skjorte, slips, jakka på (dog ikke sort dress), nato og sub:

Redigert av en moderator:
Litt ordkløyveri og meningsutveksling er ikke en krangel:) Beklager, mente ikke den brutale tonen i mitt spm.

Faktisk syns jeg en Rolex sub går til alt dressbruk på jobb. Til smoking er jeg enig at den ikke er riktig, men jeg bruker den gjerne til det også, fordi jeg syns klokka er viktigere enn antrekket som helhet:) Selv bruker jeg dress m/hvit skjorte og slips flere dager i uken. Og trives godt med min sub da også.

Hvit skjorte, slips, jakka på (dog ikke sort dress), nato og sub:

Litt vanskelig å tolke ansiktsuttrykket til Gro :p

Sier som jeg har sagt mange ganger før. Det er forskjell på dress og dress.

Sub går ikke til formelle anledninger hvor det er invitert med antrekk mørk dress. Hvor man da har hvit skjorte og slips.

Sub går derimot veldig bra til "hverdagsdress". Vi som bruker dress på jobb, uten slips. Skjorten er gjerne rutete,stripete, blå, hvit, whatever. Man tar ofte også av seg jakken. I en slik setting syns jeg Sub funker helt fint. Og mye bedre enn alle disse pulsklokkene man ser rundt omkring.

Jeg giftet meg i Sub jeg. Ser ikke problemet :p

Nå hører det til historien at jeg hadde tenkt til å kjøpe en skikkelig dressklokke, men budsjettet strakk ikke til noe som var "bra nok". Så da ble det sub.

Litt vanskelig å tolke ansiktsuttrykket til Gro :p

Hun har hengt med meg de siste 5-6 årene, ment som en oppstrammer når diskusjonene tar av i useriøse retninger. Jeg blir fort en liten gutt og litt redd når hun i sin majestetiske positur kikker ned/bort på meg:)

Hun har hengt med meg de siste 5-6 årene, ment som en oppstrammer når diskusjonene tar av i useriøse retninger. Jeg blir fort en liten gutt og litt redd når hun i sin majestetiske positur kikker ned/bort på meg:)

Tror jeg hadde mistet selvtilliten med Landsmoderen skuende over skulderen ;)

Sub´n er en sportsklokke, ikke noe dressklokke: Den har aldri sett ut som noen dressklokke.
Det er james Bond som har "konverterte" den som klokke til alt mulig.
Fordi han kommer seg i kveldens mørke på noen oppdrag gjennom sjøen og dukker opp i full dykkerdrakt med en "tørr" tuxedo rett under, klar til festen...:rolleyes:
Selvfølgelig, bytter han ikke klokke for anledning.
[video=youtube_share;NVg23yjKl1g]http://youtu.be/NVg23yjKl1g[/video]

Sub´n er en sportsklokke, ikke noe dressklokke: Den har aldri sett ut som noen dressklokke.
Det er james Bond som har "konverterte" den som klokke til alt mulig.
Fordi han kommer seg i kveldens mørke på noen oppdrag gjennom sjøen og dukker opp i full dykkerdrakt med en "tørr" tuxedo rett under, klar til festen...:rolleyes:
Selvfølgelig, bytter han ikke klokke for anledning.
[video=youtube_share;NVg23yjKl1g]http://youtu.be/NVg23yjKl1g[/video]

Dude! It's a movie.....;)

Byttet nylig fra 16610ln til 116610lv og vil påstå at det er to helt forskjellige klokker. Den sorte utgaven er (som nevnt over) langt mer anvendelig, både til hverdags og i kombinasjon med diverse remmer. Hulken er mye mer dressy og passer nok ikke like godt til alt. Skal det være den eneste kloken er Hulken for meg en "no go", men i kombinasjon med annet er det absolutt en bølletøff klokke. Så sammen med en GMT 116710LN hadde jeg ikke vært i tvil. DO IT:D:D:D

En knall grønn klokke mer dressy?

Dressy er kanskje ikke helt riktig ord, men den knallgrønne skiven gjør den langt mer "pyntet" enn sort sub. På samme måte som BLNR er mer "pyntet" enn sin helsorte tvilling.

You got me @Hammerfjord...Men han burde jo hatt en klokke ;)

Ja og da burde han hatt en grønn Sub...
Eller synes jeg at den klokke passer ikke til noen andre med "dress

En Patek, Glashutte, Lange, Vacheron, Breguet etc blir bra på full dress antrekk.
Men en klokke med 60mnt bezel: Nei.

Redigert av en moderator: