Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Ikke noe annet enn et hjertesukk... Dette uret rir tankene mine om dagen. Om det bare kunne hatt i det minste antydninger til crowngaurds.. God helg fra den minimalistiske monogamisten...
Rolex%2BExplorer%2B1.jpg

rolex-explorer-1.jpg
2rolex_2010
 
Redigert:
Ikke noe annet enn et hjertesukk... Dette uret rir tankene mine om dagen. Om det bare kunne hatt i det minste antydninger til crowngaurds.. God helg fra den minimalistiske monogamisten...

Men gi nå f... I de crownguardsene da mann... Er redd for at du går glipp av det store bildet ved å henge de såpass opp i detaljer!
 
@Tom Henriksen

Bra metafor:cool:

Jeg er nok ikke riktig der ennå, men lusker litt rundt for om mulig å lære litt om gammelt "spikerstål", som enkelte så pent kaller det.

Etter hva jeg har kunnet lese meg til på nettet oppfatter jeg dette som en relativt grei pris, vel og merke om klokken er som beskrevet. Hvorfor er den så ikke solgt? Er det noe ved beskrivelsen som skurrer, eller er det noe her jeg ikke har fått med meg gjennom mine nattlige økter på jakt etter kunnskap.
 
Redigert av en moderator:
Ikke noe annet enn et hjertesukk... Dette uret rir tankene mine om dagen. Om det bare kunne hatt i det minste antydninger til crowngaurds.. God helg fra den minimalistiske monogamisten...
Rolex%2BExplorer%2B1.jpg

rolex-explorer-1.jpg
2rolex_2010

Har lest på forumet i 1+ år nå og er i eksakt samme situasjon. Har landet på Explorer I. 29 mai er det 60 år siden Sir Edmund Hillary nådde toppen av Everest. Leker med tanken å markere det med et kjøp av Exploreren.
 
16710.....
Noen som vet hvor mye jeg kan regne med en service vil slanke lommeboken med?

Mvh
 
Er redd for at du går glipp av det store bildet ved å henge de såpass opp i detaljer!

@boenna_69 Fantastisk statement min venn;) et sekund trodde jeg at jeg hadde klikket på humortråden ;) Det er vel vår higen etter detaljer som gjør at vi er her på TS alle mann. Vi har alle våre hangups og mine er .. ja du vet:cool:
Med eller uten så er det et alldeles nydelig ur;)
 
Redigert av en moderator:
@boenna_69 Fantastisk statement min venn;) et sekund trodde jeg at jeg hadde klikket på humortråden ;) Det er vel vår higen etter detaljer som gjør at vi er her på TS alle mann. Vi har alle våre hangups og mine er .. ja du vet:cool:
Med eller uten så er det et alldeles nydelig ur;)

Så sant, så sant! ;)

The devil is in the detail, men mitt poeng er at nettop siden vi er en gjeng autistiske detaljfreaker mister man kanskje litt av helheten...

Sikkert mange her som har latt en mulighet gå, eller latt vær å kjøpe noe som hjertet begjærer pga. en eller annen teknisk detalj, det være seg ETA-produsert verk, applied vs. painted markers, manglende parachrom hairspring eller, i ditt tilfelle, fraværet av crownguards. :)
 
Redigert av en moderator:
The devil is in the detail, men mitt poeng er at nettop siden vi er en gjeng autistiske detaljfreaker mister man kanskje litt av helheten...

Sikkert mange her som har latt en mulighet gå, eller latt vær å kjøpe noe som hjertet begjærer pga. en eller annen teknisk detalj, det være seg ETA-produsert verk, applied vs. painted markers, manglende parachrom hairspring eller, i ditt tilfelle, fraværet av crownguards. :)

Nå gjelder ikke dette Rolex (eller JLC), men enkelte ur (skal ikke nevne) fra andre produsenter er jeg redd for å inspisere med lupe nettopp fordi jeg er redd det ødelegger mitt syn på uret. Ingenting er så frustrerende som dårlig finish...
 
Nå gjelder ikke dette Rolex (eller JLC), men enkelte ur (skal ikke nevne) fra andre produsenter er jeg redd for å inspisere med lupe nettopp fordi jeg er redd det ødelegger mitt syn på uret. Ingenting er så frustrerende som dårlig finish...

Har du lest på TRF om han som måtte få omlevering av NY Aquanut tre ganger pga ulike feil, bla riper på skive osv?
@Thomas

Dårlig finish forekommer hos alle... :)
 
Redigert av en moderator:
Har du lest på TRF om han som måtte få omlevering av NY Aquanut tre ganger pga ulike feil, bla riper på skive osv?
@Thomas

Dårlig finish forekommer hos alle... :)

Har du linken til denne? Hva skjedde, fikk han samme klokka tilbake uten forbedret resultat eller fikk han ny klokke hver gang?

Når jeg tenker meg om leverte jeg jo tilbake en ny JLC pga bøyd viser på sub dialen.

Nei, tror ikke jeg skal bruke lupe på noen ur lenger... Et støvkorn på urskiva er nok til å flippe. Gjort det før.
 
Redigert av en moderator: