Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Mange fine bilder av nye Black Bay Black på denne siden, inkl en del ulike straps nederst: https://bulangandsons.com/tudor-heritage-black-bay-black-79220n/

Meget pen. Muligens dyrt med 30k for en modifisert ETA-basert sak, men hjelpes den ser jo fin ut... :)

Bilde derfra:
BS-Tudor-BlackBay-Black-74.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: TomB
Tudor lager mye fint for tiden. Men vet noen hvorfor Tudor har så rare (nesten teite) modellnavn. Black bay? Hvilken Bay og hva er historien bak navnet? Hvorfor ikke bare kalle Tudor Submariner som den het før selv om Rolex også bruker det. North Flag, hvilket flagg? Hmmm..

• Liker
Reaksjoner: Tutto
Jeg må si det....Hvem idiot var det som fant ut at de skulle ha fake patina (som er helt greit) på skiva, men at lume dot skulle være helt hvit!!? Og den idioten må jo ha en sjef som syns det var en sykt bra idé:mad::mad: Hæshjtægg PatinaMissMatch fra helvette...

Stemmer det at Rolex planlegger en prisøkning på nyåret, med hele 8%? For å distansere seg fra Omega.

Er det noen som kan bekrefte om det er hold i disse ryktene vedrørende prisøkningen hos Rolex på hele 8 % ? Når kan man eventuelt forvente at norske forhandlere tilpasser seg denne prisøkningen? Er det vanlig at Rolex kommer med nye priser allerede 01.01.2016?

Er det noen som kan bekrefte om det er hold i disse ryktene vedrørende prisøkningen hos Rolex på hele 8 % ? Når kan man eventuelt forvente at norske forhandlere tilpasser seg denne prisøkningen? Er det vanlig at Rolex kommer med nye priser allerede 01.01.2016?

"På nyåret" har jeg hørt fra urmaker (men tviler ltt på at det er allerede 1.1.16).

Edit: Også info om 8% ja.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Reika92
Jeg snakket nettopp med en forhandler som mente det var "90% sikkert at det blir en ny prisstigning".
De hadde dog ikke mottatt offisiell informasjon som bekreftet dette, naturligvis ikke informasjon om hvor mye eller når heller.