Day-Date er så klassisk, og så riktig! Bark finish er prikken over i'en Den lyse tapestry-skiven er også helt perfekt! Skulle gjerne hatt en slik selv.
Day Date er en klassiker, som neppe vil gå av moten.
Skulle du være så heldig å få kloen i en pen, så vil den nok ikke synke vesentlig i verdi dersom du ville angre... DJ kan være en erstatning? Eller vente-pølse? Det er Rolex sin mest solgt modell.
Jeg ser etter en vintage DJ i bursdagsgave til konemor, og har snakket med en privat selger på Chrono24 om dette uret:
Bildene var ikke de beste i verden, men han sier han har kjøpt den hos Alex Pig som pusher brukt Rolex i stort kvanta på Chrono24.
Er det noen umiddelbare ting som lugger her?
Kom noensinne en 14060-modell med SEL, eller var det kun de siste 16610?
Litt lysten på å begynne jakten på en 14060m, men om man ikke kan få SEL på disse er jeg ikke heeelt sikker.
Merk at en bruker i en av de assosierte tråden sier "...For a short time I owned a 14060M and a SEL 16610. I swapped the bracelets and both fit fine..."
Rart det der med vintage, ja. Høres jo så flott ut. Patina, osv. Det er mye jeg synes er pent - men når klokka går i oppløsning slik bildet over viser, så er jeg ikke med lenger på vintage / patina. Da er den moden for seriøs fix.
F. eks. "spider dial" er jo bare en fornektende betegnelse på en urskive som er ødelagt og som har gått i oppløsning.
Merk de to tankene: "...det er mye jeg synes er pent - men når klokka går i oppløsning ..."