Jeg har absolutt første 16570, og den er ikke cream.@lobergen - så den selv, men var ikke klar over at det var en 16550 skive.
Vet det kun 16550 som ble «cream»?
Cream /panna som vi ser her ( med hvitt gull markører ikke malt i sort og hvitt gull visere) hører bare til de tidlige 16550, de siste har en skive som er lik 16570.@lobergen - så den selv, men var ikke klar over at det var en 16550 skive.
Vet det kun 16550 som ble «cream»?
Joda, men hadde trengt litt merEasylink er jeg et halvledd, det skal vel ikke være noe problem å montere det. Men. Er det ikke det på Milgauss i utgangspunktet @BigT?
Justeringsmulighetene inne i låsen gjør heller ikke susen? Kombinasjonen ledd, hakkene i låsen og easy-link pleier å gi god fitJoda, men hadde trengt litt mer![]()
Hatt en slik til tudor fra disse. Meget høy kvalitet:Noen av dere som vet om Rolex lager «halvledd» til lenke? Er tydeligvis midt mellom et ledd fra eller til på Milgaussen…
steelreef.com
Har forsøktJusteringsmulighetene inne i låsen gjør heller ikke susen? Kombinasjonen ledd, hakkene i låsen og easy-link pleier å gi god fit![]()
Hatt en slik til tudor fra disse. Meget høy kvalitet:
![]()
Milgauss
The Flexibility Your Bracelet Deserves If your bracelet feels too tight or too loose due to wrist fluctuations, our 'On the Fly' Extension Link provides the flexibility you need. Offering a quick, tool-free adjustment of +/- 5mm, this under-the-radar upgrade is hidden beneath the clasp, ensuring...steelreef.com
Har forsøkt
Konge! Bestilt!
Urmaker vil gi deg et ur tilbake som er i teknisk god stand, herunder vanntetthet. Så enkelt. Hvis du insisterer på at urmaker ikke skal returnere uret til deg med en teknisk tilstand som gjør at det tåler WR etter spesifikasjonene, er vel neste steg for deg å rett og slett å finne en annen urmaker som er villig til å inngå i beste fall (faglige) kompromisser.Jeg tok nylig kontakt med Lervik Ur ang service på min Rolex 16014 og spurte i den forbindelse om det var mulig å foreta servicen uten at uret ble polert og synlige deler byttet(jeg ønsker å bevare uret originalt, inkludert det det innebærer av bruksmerker)
Jeg fikk til svar at uten polering gikk helt fint men at krone og glass må byttes i de fleste tilfeller.
Mulig at dette er helt vanlig men har jeg ikke noe å si når det gjelder hva som skal byttes og ikke byttes på mitt eget ur?
Når man har satt seg inn i det så gir egentlig Rolex-referansenummeret mye informasjon med lite tall. Omega har samme system men med 9-10 tall mer, ikke like lett å henge med da.