Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Hei alle vise horologer! 😁 God jul og snart godt nytt år til dere alle!
Jeg lurer litt på om Explorer 40 eller 36 kunne bli den neste. Ser Bjerke tar henholdsvis 91000.- og 86100.- men ser man må ut med 110.- for en på Finn.no
Er ikke helt inne i Rolex prisingen men må man altså ut med omtrent 20k over Bjerke pris for en Explorer?
Noen her som har en formening om man kan få de til litt nærmere Bjerke pris?
Har ikke hørt med Bjerke, men jeg antar det er venteliste og alt som hører med selv for en Explorer, eller kan man forvente å få tak i en over disk ganske kjapt?
Kjenner jeg sliter litt med å betale 20k over nypris…
Er nok optimistisk prisforlangende hos enkelte enda ja, rundt retail for 40mm er nok realistisk. Litt under for 36mm. 39mm kan man plukke opp for 65-75 avhengig av tilstand og alder. Jeg personlig ville gått for en Mk.II 39mm.

Hei alle vise horologer! 😁 God jul og snart godt nytt år til dere alle!
Jeg lurer litt på om Explorer 40 eller 36 kunne bli den neste. Ser Bjerke tar henholdsvis 91000.- og 86100.- men ser man må ut med 110.- for en på Finn.no
Er ikke helt inne i Rolex prisingen men må man altså ut med omtrent 20k over Bjerke pris for en Explorer?
Noen her som har en formening om man kan få de til litt nærmere Bjerke pris?
Har ikke hørt med Bjerke, men jeg antar det er venteliste og alt som hører med selv for en Explorer, eller kan man forvente å få tak i en over disk ganske kjapt?
Kjenner jeg sliter litt med å betale 20k over nypris…
Gledelig jul. WISe TSer!
Som mannen med ljåen fra de dype skoger og høye fjell sier: er nok noe optimistisk prising, men over retail er nok reelt, dessverre.
Anbefaler, også som sistnevnte nevnte, 214270. Mark I er det mulig å få til 75’. Skal sikkert være mulig å få mark II til 82-85’.

Er nok optimistisk prisforlangende hos enkelte enda ja, rundt retail for 40mm er nok realistisk. Litt under for 36mm. 39mm kan man plukke opp for 65-75 avhengig av tilstand og alder. Jeg personlig ville gått for en Mk.II 39mm.
Ja ok. Rundt nypris er det som realistisk ja. Er det lume i tallene på mk.II?
Ønsker vel i utgangspunktet en så ny som mulig 😁

Ja ok. Rundt nypris er det som realistisk ja. Er det lume i tallene på mk.II?
Ønsker vel i utgangspunktet en så ny som mulig 😁
Mk.II har lume i tallene og de nye viserne som @Genta sa, men jeg mener den kom i 2017. Her skal ikke jeg heller være for påståelig. Men jeg synes både Mk.I og Mk.II er et bedre valg en 36 og 40mm.
Hadde jeg vært ute etter en selv hadde jeg gått for en Mk.II.

1735813156358.png

Jeg betalte 132.700,- i november 2020. Og tror det var 110.000,- i 2016. Begynner å ta av nå, ja.
Hva kostet denne i 2024?

1735821320796.png

• Liker
Reaksjoner: DJ41