Hehe, ja, eksempelet var kanskje lite gjennomtenkt og ganske teit. De kunne da godt svare uansett. Jeg fulgte opp tre uker senere og ba om en mer forenklet avklaring, men kanskje er jeg helt ute og kjører og ikke engang verdig et svar.
I 2021 var jeg innom og hentet min BB58, og spurte samtidig om prisen på en Tudor-lenke med referansen 78500. Dette var før den nyeste Tudor Ranger ble lansert, og jeg ønsket å undersøke muligheten for en Tudor-lenke uten falske nagler, som jeg hadde lest skulle passe til BB58. Jeg fikk beskjed om at lenken kostet 8500,- og at de kunne bestille den, men at de ikke anbefalte byttet på grunn av garantien. Jeg lot saken ligge der.
Året etter var jeg innom og prøvde den nyeste Ranger, og nevnte at jeg hadde hørt at lenken skulle passe til BB58. Igjen fikk jeg anbefalingen om ikke å gjøre det, og selgeren utdypet med at Tudor og Rolex har blitt strengere på slike bytter og at de kan nekte å jobbe på klokker som ikke har original konfigurasjon.
Jeg gjengir bare det jeg har hørt hos Bjerke og nevner at jeg ikke har fått svar på e-postene mine.
At det insinueres at jeg har redigert bort svar fra Bjerke, opplever jeg som enda mer søkt og freakbasert enn min egen e-post til Bjerke.