Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Kan det stemme at Explorer 124270 i 36mm har samme diameter på skiva som Submariner 124060 i 41mm?

Har man en snedig plan?

1643365864692.png

• Liker
Reaksjoner: Grendel og flyback
Ikke helt enig @AamundSH.
Altså 36mm er en flott størrelse som kler de fleste, men f.eks en 39mm OP føles og ser ikke verken lubben eller oppblåst ut. Selv på spinkle håndledd

Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM og eidehelg
Har sett veldig sprikende priser på 5-sifrede Datejuster i det siste, så noen ide om hva man kan forvente å få for en ref. 1601 fra 70-tallet med bezel i hvitt gull, patinert skive og jubilee? Var inne hos urmaker i januar, ikke noe akutt servicebehov. Uten boks og papirer.

EDIT 08.02: Sett to bli solgt raskt etter å ha blitt lagt ut til 50 på finn nå, så antar det er rundt/under der man ligger

Redigert:
Før jeg forsøker å ringe /maile rundt. Er det håpløst å komme seg på venteliste til alle modeller ? Har ikke kundeforhold noe sted men ønsker meg en op41 i gul. Er vel ikke den mest populære modellen i katalogen, vet ikke om det kan hjelpe?

Før jeg forsøker å ringe /maile rundt. Er det håpløst å komme seg på venteliste til alle modeller ? Har ikke kundeforhold noe sted men ønsker meg en op41 i gul. Er vel ikke den mest populære modellen i katalogen, vet ikke om det kan hjelpe?
Op41 er håpløst. YM TT er vel fortsatt mulig

• Liker
Reaksjoner: Grendel

Den er litt tricky dessverre. Alle OP foruten rosa og sølv er svært ettertraktet nå.

• Liker
Reaksjoner: andersen
Rolex har praktisert at en kan bytte skive på OP modellene innen 1 år, men har satt blokker på alle farger foruten de to nevnte. Tok av etter 5711 i Tiffany ble lansert, haugevis med folk som ville bytte til turkis skive.

Null sjanse dessverre.

• Liker
Reaksjoner: andersen
Hei,

Noen som vet om det er mulig å skaffe seg en stål modell fra forhandler om dagen?
Og i såfall, hvilken modell kan det være mulig å skaffe?

Hei,

Noen som vet om det er mulig å skaffe seg en stål modell fra forhandler om dagen?
Og i såfall, hvilken modell kan det være mulig å skaffe?

Two Tone Sub er ikke umulig for tiden, spesielt sort visstnok. Ellers rimelig «umulig» om du ikke har en viss historikk fra før.