Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Tror nok Submariner er den modellen de fleste vil gjenkjenne som en Rolex.:)

Ellers er jeg sikker på at det hadde blitt en finfin diskusjon rundt hvilke modeller som definerer de forskjellige merkene.
Noen som tar ansvar for en tråd?;)

Tror nok Submariner er den modellen de fleste vil gjenkjenne som en Rolex.:)

Ellers er jeg sikker på at det hadde blitt en finfin diskusjon rundt hvilke modeller som definerer de forskjellige merkene.
Noen som tar ansvar for en tråd?;)

Iverksatt - under klokkediskusjon - med henvisning til spørsmålets opphavsmann, men så langt uten bilder...

• Liker
Reaksjoner: UJU
En kollega som lurte på noe ang sin Rolex 114060 kjøpt ny hos Lervik ur i 2016 med grønn tag. Han er 2. eier, og han kjøpte den av gg her inne.
Den lasergraverte Rolex logoen som er i glasset er ikke plassert kl 6, men kl 8 i glasset ! Er dette normalt da ? Han har solgt klokken, og den nye kunden klager nå.

• Liker
Reaksjoner: Barry2812
En kollega som lurte på noe ang sin Rolex 114060 kjøpt ny hos Lervik ur i 2016 med grønn tag. Han er 2. eier, og han kjøpte den av gg her inne.
Den lasergraverte Rolex logoen som er i glasset er ikke plassert kl 6, men kl 8 i glasset ! Er dette normalt da ? Han har solgt klokken, og den nye kunden klager nå.

Den skal normalt sitte klokken 6.
Men, du skal ha et rimelig høyt nivå av OCD i kroppen for å ville heve kjøpet på bakgrunn av noe sånt.:eek:o_O

• Liker
Reaksjoner: TomB og Phenix
Den skal normalt sitte klokken 6.
Men, du skal ha et rimelig høyt nivå av OCD i kroppen for å ville heve kjøpet på bakgrunn av noe sånt.:eek:o_O
OCD er viktig det gitt ;).......Må være en 'feil' fra fabrikk da ? Første eier har ikke tuklet med den.

Det skal vel litt til for at den lasergraverte krona ikke er plassert kl 6 på en Rolex med cyclop? En Rolex uten cyclop så kan vel dette skje dersom de har slurvet litt ved montering av glasset.

På Rolex uten cyclops er det relativt vanlig at LEC ikke er plassert helt kl. 6. I alle fall etter det jeg har lest på ulike fora.