Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Som sagt; spør Bjerke. Så får du historikken på den.

Tips:For det første svarar du ikkje på originalspørsmålet mitt, sjølv om du openbart veit svaret.Det er vel normal høffelighet å gjere? Sekundert kan du slenge på infoen du sper i på svar nr 2, om at Bjerke kan sjeke historikken på kassa..
Da hadde du hatt eit bra og fullgodt svar..
Du har jo tidlegare påpeika viktigheten av å være pressis...

• Liker
Reaksjoner: Hjodd og 69variant
Tips:For det første svarar du ikkje på originalspørsmålet mitt, sjølv om du openbart veit svaret.Det er vel normal høffelighet å gjere? Sekundert kan du slenge på infoen du sper i på svar nr 2, om at Bjerke kan sjeke historikken på kassa..
Da hadde du hatt eit bra og fullgodt svar..
Du har jo tidlegare påpeika viktigheten av å være pressis...
Surpomp. :)

@bears1 - for 1-2 år siden var det tråder opp og ned i mente der Bjerkes policy om å risse inn dette nummeret i urkassa - selv om kjøper av uret spesifikt IKKE ville ha en slik innrissing - ble utført allikevel. Mange kritiserte Bjerke for den praksisen, og det skjønner jeg. Imidlertid, så har enkelte hatt glede av å finne et slikt innriss på urkassen til en litt eldre klokke, som man da kan sjekke historikken på. Egentlig burde alle klokker fått et slikt "stempel". IMHO.

@bears1 - for 1-2 år siden var det tråder opp og ned i mente der Bjerkes policy om å risse inn dette nummeret i urkassa - selv om kjøper av uret spesifikt IKKE ville ha en slik innrissing - ble utført allikevel. Mange kritiserte Bjerke for den praksisen, og det skjønner jeg. Imidlertid, så har enkelte hatt glede av å finne et slikt innriss på urkassen til en litt eldre klokke, som man da kan sjekke historikken på. Egentlig burde alle klokker fått et slikt "stempel". IMHO.

Er ikkje surpomp sjølv om ein ikkje nyttar smileys..
Men takk for god info @Loevhagen :)

Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Trenger et ledd til en oysterlenke, 93150. Noen som har et liggende å slenge så jeg slipper å handle fra utlandet med tilhørende ventetid?

Enig med at det er fint å ha et nr. for senere å kunne finne historie. Men helt merkelig at det ikke er mulig å bruke serienr. i stede for å skrape inn noen kråketegn bak en lug.. De har vel nevnt at systemene deres ikke støtter serienr. eller noe slikt. Da får man heller oppdatere litt. Ting kan jo lagres på hva som helst av nr. nå. Kan tenke meg folk hadde blitt fornøyd hvis man ved en bil kjøp fikk skrapt inn en nr. på støtdempertoppen.

Alle klokker jeg har kjøpt på Bjerke har et (svakt) innrisset nummer på baksiden. Det samme gjelder for øvrig flere klokker jeg har fra andre norske ADer. Det plager meg ikke et sekund, tvert imot, inskripsjonen er en del av klokkenes historie.

Kva skjer med at den Hulken er den mest flippa klokka no til dags???
Ser ikkje folk skjønnheten? Er grønt ut? Inflasjon?

Når eg hadde ein WTB ute var det stille som i grava ;-p

Kva skjer med at den Hulken er den mest flippa klokka no til dags???
Ser ikkje folk skjønnheten? Er grønt ut? Inflasjon?

Når eg hadde ein WTB ute var det stille som i grava ;-p
Var ikke lenge siden det gikk en bølge av BLNR for flipping. Snodig. Venter nå bare på at folk blir dritt lei sin 14060 slik at jeg kan få meg en..

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Bears