Rolex Yacht-Master appreciation tråd

Er det bare jeg som poster i denne tråden... :rolleyes:
Vis vedlegg 135065

En helt nydelig klokke dette! startet helgen med å synes den blåe skiven var finest, men har tippet over til den grå i løpet av helgen:cool:
Har lest masse om YM i løpet av helgen, og det eneste minuset jeg har lagt merke til er at enkelte «klager» over at det er lett å få riper i bezelen samt lenken. Hvordan opplever du dette?

Lenken plukker vel nødvendigvis opp endel riper da det er polerte midtledd, men er ikke dette tilnærmet samme lenke som leveres med Datejust, gamle batman etc?
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
En helt nydelig klokke dette! startet helgen med å synes den blåe skiven var finest, men har tippet over til den grå i løpet av helgen:cool:
Har lest masse om YM i løpet av helgen, og det eneste minuset jeg har lagt merke til er at enkelte «klager» over at det er lett å få riper i bezelen samt lenken. Hvordan opplever du dette?

Lenken plukker vel nødvendigvis opp endel riper da det er polerte midtledd, men er ikke dette tilnærmet samme lenke som leveres med Datejust, gamle batman etc?
Takk for det :) YM har nydelige detaljer når man får riktig lys og vinkel. Den grå skiven er nok hakket mer diskret enn den blå. Det kan godt hende bezelen plukker opp litt riper/hairlines, men det kommer selvsagt an på bruken. Bezelen på min er i alle fall ripefri etter det første halve året. I og med at bezel er av 950 platina (altså 95 % platina), vil den selvsagt ripe lettere enn en keramisk bezel. Men jeg tviler på om eldre Rolex med aluminiumsbezel er særlig bedre? For ikke å snakke om gullklokker...

Lenken er identisk med Daytona og gamle Batman. Datejust har vel litt annen lås (ikke safe-lock), men ellers er oysterlenken lik. Polerte midtledd vil lett plukke opp hairlines, men vil etter min mening ikke ripe lettere enn en børstet lenke. Men ripene vil synes bedre. Jeg lever fint med det, og synes ikke noen hairlines her og der er sjenerende. Klokka skal jo brukes, men jeg er selvsagt forsiktig. Det er spesielt låsen som er utsatt for deskdiving ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Daniel Choi og allak
Stålmodellene med dark rhodium eller blå skive er såvidt jeg vet ikke akkurat hyllevare hos AD. Stål er jo en sannhet med modifikasjoner ettersom bezelen er i platina (950), derav prisen på over 100k. Når det er sagt er YM 40 mindre ettertraktet enn de mest populære sportsmodellene, så det kan tenkes at AD kan levere innen rimelig tid?

De hadde YM Dark Rhodium inne på Bjerke for etpar uker siden. Tafset litt på den, nydelig klokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
B303A659-7BCE-4862-A00D-4360F3CE4A6A.jpeg